تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۵۶۰۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رشیدی:

بهره‌برداری از معادن سنگ ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور دارد

‌می‌متالز - نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، گفت: با برطرف کردن مشکلات زیرساختی ازجمله جاده می‌توان در حوزه توسعه فلزات و بهره‌برداری از معادن سنگ، ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور ایجاد کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد رشیدی در تشریح نشست با جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو، گفت: در جلسه مذکور درباره سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران روی پهنه‌های معدنی استان کرمانشاه تفاهمات حاصل شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ظرفیت‌های قابل‌توجه معدنی این استان، گفت: ما ظرفیت‌های خوب معدنی در کرمانشاه داریم، ازجمله آهن، منگنز، کروم و سنگ که با توجه به تأکید وزیر صمت مبنی بر پایلوت صنعتی بودن کرمانشاه در غرب کشور باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی به موقعیت جغرافیایی کرمانشاه و صادرات محصولات معدنی به همسایه‌های غربی اشاره کرد و ادامه داد: با برطرف کردن مشکلات زیرساخت ازجمله جاده می‌توان در حوزه توسعه فلزات و بهره‌برداری از معادن سنگ، ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور داشت.

وی با بیان اینکه امیدوار است این جلسه خروجی‌های پربرکتی داشته باشد و در حد وعده‌ووعید نماند، تأکید کرد: نزدیک به دو سال است که کار مطالعاتی روی این موضوعات انجام داده‌ایم و به‌گونه‌ای نبوده است که بی‌گدار به آب بزنیم؛ خواهشم این است که از کرمانشاه دستگیری کنید، چون هم توجیه اقتصادی دارد، هم نیاز منطقه هست و هم ظرفیت خوب صادراتی وجود دارد

وجیه الله جعفری نیز در این جلسه با بیان اینکه ایمیدرو با سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم یا از طریق شرکت‌ها و حمایت از بخش خصوصی و از طریق صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی، تأمین مالی لازم را انجام خواهد داد، تأکید کرد: هر محدوده‌ای که استان در اختیار ایمیدرو قرار دهد، به‌صورت پهنه و بعد به‌صورت پروانه، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای اکتشاف آن مستقیماً ورود خواهد کرد و تا انتهای زنجیره کار را پیش خواهد برد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: در بحث زیرساخت‌ها نیز به معادن فعال و غیرفعالی که بتوان به توسعه و فعال شدنش کمک کرد، با استفاده از منابع داخلی ایمیدرو، برای ایجاد زیرساخت راه و خط انتقال اقدام خواهیم کرد و این کاری است که در مجموعه استان‌ها انجام خواهیم داد.

احمد تشکینی، رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی نیز با تأکید بر ارزشمند بودن این تفاهم‌نامه و تمرکز بر روی پروژه‌های معدنی و صنعتی استان کرمانشاه، گفت: در سازمان صمت و حوزه ستاد باید با تمام نمایندگان استان جلسه گذاشت و به‌صورت جداگانه پروژه‌ها را بررسی کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده