تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۵۴۲۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زاک باکس، ارز دیجیتال فیسبوک خواهد بود؟/ برنامه‌های متا برای توسعه توکن‌ها

‌می‌متالز - بر اساس گزارش جدید فایننشال تایمز، متا ممکن است از ارز دیجیتال Diem خود صرف نظر کرده باشد، اما این شرکت همچنان در حال بررسی محصولات مالی است.

به گزارش می‌متالز، طبق گزارش‌ها، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام چند برنامه را زیر نظر دارد. ظاهرا کارمندان یک ارز مجازی را «زاک باکس» خطاب کرده‌اند.

«زاک باکس» که ظاهرا به‌خاطر مارک زاکربرگ، بنیانگذار، رئیس و مدیرعامل متا نامگذاری شده، «بعید» است که یک ارز دیجیتال باشد.

به نوشته فایننشال تایمز، در عوض، متا به سمت معرفی توکن‌های درون برنامه‌ای که به صورت مرکزی توسط شرکت کنترل می‌شوند، تمایل دارد، مشابه مواردی که در برنامه‌های بازی مانند ارز Robux در بازی محبوب کودکان Roblox استفاده می‌شود.

Roblox یک تجارت بزرگ با فروش Robux ایجاد کرده است و متا می‌تواند سعی کند بخشی از این موفقیت را در پلتفرم‌های خود تقلید کند.

متا کاملا از محصولات بلاک‌چین فاصله نگرفته است، زیرا این شرکت همچنین به دنبال پست کردن و اشتراک‌گذاری NFT در فیس‌بوک است.

گفته شده است که این شرکت قصد دارد طبق یک یادداشت، آزمایشی را در اواسط ماه مه راه‌اندازی کند و به زودی متا اجازه عضویت در گروه‌های فیسبوک بر اساس مالکیت NFT و دیگری برای ضرب کردن NFT را آزمایش خواهد کرد.

فایننشال تایمز پیش‌تر در مورد برخی از برنامه‌های NFT متا برای فیسبوک و اینستاگرام در ماه ژانویه گزارش داده بود. زاکربرگ نیز در ماه مارس اعلام کرد که NFT‌ها به اینستاگرام می‌آیند.

علاوه بر این، متا در حال بررسی «توکن‌های اجتماعی» یا «توکن‌های شهرت» است که «مثلا می‌توانند به عنوان پاداش برای مشارکت‌های معنادار در گروه‌های فیسبوک صادر شوند». این شرکت همچنین به دنبال خدمات مالی سنتی مانند وام‌هایی برای مشاغل کوچک است.

لورن دیکسون، سخنگوی متا در بیانیه‌ای گفت: «ما امروز هیچ به‌روزرسانی نداریم. ما به طور مداوم نوآوری‌های محصول جدید را برای مردم، مشاغل و سازندگان در نظر می‌گیریم. به‌عنوان یک شرکت، ما بر روی ساختن متاورس متمرکز شده‌ایم و این شامل نحوه پرداخت‌ها و خدمات مالی می‌شود.»

باید منتظر بمانیم و ببینیم که «زاک باکس» یا سایر پروژه‌های شایعه‌شده چگونه پیش می‌روند و آیا می‌توانند به متا برای غلبه بر برخی از مشکلات اخیرش کمک کنند یا خیر، اما به نظر می‌رسد یکی از افراد سرشناس از طرفداران برنامه‌های فیسبوک است و او کسی نیست جز، جک دورسی، مدیرعامل پیشین توییتر.

منبع: همشهری آنلاین

عناوین برگزیده