تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۵۴۵۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

زبان مشترک بین اهالی بازار سرمایه و صاحبان سرمایه ایجاد شده است

‌می‌متالز - در سال جاری فهم و زبان مشترکی از بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شده است و سرمایه‌گذاران، سرمایه‌داران، بانک‌ها، صاحبان سرمایه‌های کلان و فعالان عرصه اقتصادی، مجموعه دولت و مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که باید سرمایه‌های خود را به سمت مولدسازی و حوزه تولید هدایت کنند.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات شدید بازار سرمایه در سال ۱۳۹۹، گفت: با برنامه‌ریزی‌های خوب دولت و مجلس در سال گذشته، بازار به سمت ثبات حرکت کرد و به نوعی اطمینان خاطری را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد.

حجت الله فیروزی در این‌باره افزود: متاسفانه به دلیل بدبینی ایجاد شده در سال ۹۹ برای سرمایه‌گذاران به دلیل صدماتی که از نوسان بازار دیده بودند، باعث شد آن‌ها فعالیت خود را در سال ۱۴۰۰ روی بازار سرمایه پررنگ نکنند، اما با روند خوبی که دولت سیزدهم برای تحول و رونق بازار سرمایه در نظر گرفت امید سرمایه‌گذاران را برای ورود به بازار سرمایه دو چندان کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: به نظر می‌رسد در سال جاری فهم مشترکی از بازار سرمایه و بازار سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شده است و سرمایه‌گذاران، سرمایه‌داران، بانک‌ها، صاحبان سرمایه‌های کلان و فعالان عرصه اقتصادی، مجموعه دولت و مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که باید سرمایه‌های خود را به سمت مولدسازی و حوزه تولید هدایت کنند.

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر این موضوع در کشور پذیرفته شود و این باور در کل کشور مورد قبول و پذیرش قرار گیرد فرصت مناسبی است تا بتوانند سرمایه‌های خود را به سمت بازار سرمایه مدیریت کرده و به سوی سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصاد حرکت کنند.

فیروزی با اعلام اینکه امروز شرایط بیش از هر زمان دیگری برای این حوزه یعنی بازار سرمایه و توسعه حوزه تولید در کشور فراهم است، گفت: در شهرستان‌های کوچک هم مردم متوجه این موضوع هستند که اگر سرمایه‌های حتی اندک خود را به سمت بازار سرمایه و تولید سوق دهند منفعت خواهند برد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: در همین راستا، دولت و حاکمیت باید مدیریت کرده و اطمینان خاطری را برای حمایت از سرمایه‌ها و سرمایه گذاران ایجاد کند تا تحول عظیمی در حوزه بازار سرمایه را شاهد باشیم.

وی معتقد است کشور در حوزه سرمایه‌گذاری به سوی شرایط خوب در حال پیشروی است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده