تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۵۴۵۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تأکید رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی برجهت دهی اقتصادی به صنوف از سوی کمیسیون نظارت

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با تأکید بر تداوم پیگیری امور اصناف استان، گفت: کمیسیون نظارت استان باید به سمت جهت‌دهی اقتصادی، سیاست‌گذاری و هدایت اصناف حرکت کند.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان گفت: همگی مسوولان باید با وحدت در مسیر تحقق فرمان رهبر انقلاب مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تلاش کنیم.

وی در خصوص الزام به ثبت قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده از سوی واحد‌های تولیدی از اول اردیبهشت‌ماه امسال گفت: طرح درج قیمت تمام‌شده محصول بزرگ‌ترین و محوری‌ترین برنامه امسال وزارت صمت برای شفاف‌سازی بوده و باید در جهت اجرای دقیق و کامل طرح یادشده همه همکاری کنند.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌ شرقی، تأکید کرد: تمامی تولیدکنندگان موظف به درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند و واحد‌های صنفی نیز باید قیمت‌های فروش کالا و همچنین رائه خدمات را در معرض دید عمومی مشتریان قرار دهند.

وی از برخورد جدی با متخلفانی که طرح درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده را مراعات نکنند، خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وجود تفاوت معنادار بین قیمت تولید و مصرف، اجرای این طرح از جولان سودجویان، دلالان و واسطه‌هایی که نظام توزیع را مختل می‌کنند، پیشگیری خواهد کرد.

پرنیان با اشاره به بازدید از ۳۰ واحد تولیدی در ۲ هفته اخیر، گفت: از ابتدای امسال به‌ویژه در ماه مبارک رمضان همانند روال گذشته روند بررسی میدانی مسائل و مشکلات واحد‌های صنعتی استان در دستور کار قرارگرفته و با همراهی معاونان سازمان زنجیره تولید، تأمین و توزیع مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

وی با قدردانی از زحمات اعضای کمیسیون نظارت استان در سال‌های اخیر، افزود: با تدابیر به‌عمل‌آمده از سوی استاندار و مدیران استانی، چشم‌انداز رشد اقتصادی استان به‌ویژه در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت بیشتر پیش‌بینی‌شده تا باقوت و جدیت عقب‌ماندگی قبلی را جبران کنیم.

رئیس سازمان صمت استان با تأکید بر ضرورت ارتقاء میزان صدور پروانه‌های کسب برای اصناف در سال ۱۴۰۱، ادامه داد: برای نظارت‌پذیری بیشتر در بخش اصناف، اقدامات محوری و جدی باید دنبال شود.

پرنیان بابیان اینکه شفافیت در تمامی زنجیره تولید، تأمین و توزیع با استفاده از ظرفیت سامانه جامع تجارت به‌صورت جدی دنبال می‌شود، عنوان کرد: در ۲۲ رشته صنعت تمامی خدمات منوط به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و زنجیره تأمین مالی شده که حرکتی بسیار اثربخش است.

وی تکمیل زنجیره و تأمین مواد اولیه موردنیاز واحد‌های صنعتی و صنفی استان را از اولویت‌های سازمان صمت آذربایجان‌شرقی برشمرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده