تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۵۴۶۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بازدید از معادن رودبار

فعالیت ۴۲ معدن در گیلان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از آمادگی ۳۷ معدن دیگر در گیلان برای واگذاری به شرکت‌های دارای صلاحیت از طریق مزایده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید از ۳ معدن فعال در شهرستان رودبار، گفت: در حال حاضر ۴۲ معدن با پروانه بهره برداری، در استان فعال هستند و قرار است ۳۷ معدن دیگر هم در گیلان که ذخایر معدنی خوبی برای سرمایه گذاری و بهره برداری دارند، از طریق مزایده به شرکت‌های دارای صلاحیت، با نظارت دقیق واگذار شوند.

وی از افزایش اشتغال در حوزه معادن با بهره برداری از معادن جدید در گیلان خبر داد و افزود: با فعال شدن این معادن، زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیر مستقیم در حوزه‌های حمل و نقل و فرآوری فراهم خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: معادن باید در چارچوب قوانین و با نظارت سازمان نظام مهندسی معدن و مسوولان فنی معادن بهره برداری شود.

تیمور پورحیدری با بیان اینکه قانون معادن کاملاً شفاف است، افزود: نظارت بر امور معادن با بهره گیری از ظرفیت نهاد‌هایی نظیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی، خانه معدن و سازمان نظام مهندسی به صورت میدانی و عملیاتی افزایش خواهد یافت.

وی گفت: چنانچه بیش از میزان کارشناسی شده در مجوز صادره، از بسترمعادن برداشت شود، تخلف است و با تخلفات معدنی با جدیت و بر طبق ضوابط برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده