تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۴۶
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۵۹۴۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان در نشست جمع بندی سفر به رودبار جنوب خبر داد

تزریق اعتبارات دولتی از محل معادن برای توسعه زیرساخت‌ها و بخش‌های خدماتی در استان

‌می‌متالز - محمدمهدی فداکار گفت: اعتبارات دولتی از محل معادن برای توسعه زیرساخت‌ها و بخش‌های خدماتی در استان تزریق می‌شود

به گزارش می‌متالز، شامگاه ۲۷ اردیبهشت ماه «محمد مهدی فداکار» در نشست جمع بندی سفر به رودبار جنوب و پس از استماع گزارش، درخواست و دغدغه مسوولان و نماینده جامعه کشاورزی این شهرستان عنوان کرد: رودبارجنوب از مناطق محروم استان است که این محرومیت در دوره‌های تاریخی اتفاق افتاده است.


استاندار کرمان بیان کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی ارزنده است، اما متاسفانه عمق عقب ماندگی به اندازه‌ای است که به سادگی جبران نمی‌شود.


وی با بیان این مطلب که به همه مناطق استان سفر خواهیم داشت و به اهمیت آن اعتقاد دارم، ادامه داد: همه استان شایسته توجه و نگاه هستند، اما جنوب استان ویژه خواهد بود.


فداکار از تزریق اعتبارات دولتی از محل معادن برای زیرساخت‌ها و بخش‌های خدماتی در استان خبر داد و گفت: این اعتبار به زودی برای کمک به توسعه استان از جمله برای جنوب استان واریز خواهد شد.


مقام عالی دولت در استان کرمان از ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جنوب استان نام برد و ابراز کرد: مشکلات در جنوب استان وجود دارد، اما مردم فقیر نیستند؛ در حقیقت تدبیر و برنامه ریزی لازم نشده و کار‌ها به سامان نرسیده است.


وی با تاکید بر اینکه وظیفه من حضور در بین مردم و شنیدن مشکلات و درخواست آن‌ها و خدمت‌گذاری است اظهار کرد: تعهدات دولت برای جبران آسیب‌های وارده به دلیل وقوع سیلاب به لوازم خانگی و دام‌های مردم منطقه جنوب استان حتما باید انجام شود و در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.


فداکار از اعتبار تخصیص یافته برای زیرساخت‌های برق و راه در جنوب استان و رودبار جنوب خبر داد و گفت: شرکت ملی مس پذیرفته که معین اقتصادی شهرستان رودبار جنوب باشد و علاوه بر سرمایه گذاری‌های مرتبط و نیاز منطقه، کمک به دانش آموزان را در حوزه تحصیلی انجام دهد.


استاندار کرمان به موضوع آب نیز اشاره کرد و گفت: برای بهینه کردن مصرف آب باید فرهنگ آبیاری قطره‌ای را در منطقه ترویج دهیم.

لزوم احداث سیل بند جیرفت

«علی پرورش» در این نشست با اشاره به وقوع دو سیل در دی ماه سال گذشته در این منطقه گفت: ۲۲۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت سیل به منطقه رودبار جنوب بود که حدود ۸ میلیارد تومان برای بازسازی منطقه در روز‌های اول پس از وقوع سیلاب تخصیص و عملیات‌ها آغاز شد.


فرماندار رودبار جنوب با اشاره به لزوم احداث سیلبند جیرفت، ابراز کرد: کانون سیل در شهرستان رودبار جنوب است و درخواست داریم تا قرارگاه عملیاتی مدیریت بحران به مرکزیت این شهرستان شکل گیرد.


وی تکمیل اعتبار برای باند دوم پل بهادر آباد به رودبار، اجرای باند دوم رودبار به زهکلوت، لزوم توجه به آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در شهرستان، رفع مشکل افت ولتاژ برق با اجرای پست‌های فوق توزیع در بخش مرکزی و جازموریان و حق آبه جازموریان را درخواست کرد.

لزوم تشکیل ستاد ویژه برای پیشرفت و توسعه جنوب کرمان

حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» تشکیل ستاد ویژه را در پیشرفت و توسعه جنوب استان موثر دانست و با اشاره به معین‌های اقتصادی گفت: امیدواریم معین شهرستان فعال شود و کار‌های خوبی انجام شود.

امام جمعه رودبار جنوب تقویت سرمایه انسانی در دوره‌های حوزوی و نخبگان علمی را مورد تاکید قرار داد.

جنوب کرمان نیازمند حرکتی ملی و انقلابی

«منصور شکراللهی» در این جلسه با بیان این مطلب که جنوب کرمان نیاز به حرکت ملی و انقلابی دارد، گفت: نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده‌ای انجام داده، اما عقب ماندگی تاریخی در منطقه داریم.


نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: رئیس جمهوری در ابلاغ حکم فداکار به استانداری کرمان توجه به جنوب و رفع محرومیت‌های آن را ذکر کردند، چون از نزدیک وضعیت منطقه را مشاهده کردند.

وی با تاکید بر این که در دولت انقلابی قطعا حرکات خوبی در جنوب انجام می‌شود، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی داریم و فشار‌های معیشتی وجود دارد، اما به فضل الهی کار‌های خوبی با طرح اصلاح اقتصادی انجام خواهد شد.

شکراللهی بیان کرد: بسته بندی محصولات کشاورزی مهمترین مساله‌ای که باید در این دوره مدیریتی در جنوب استان عملیاتی شود.

نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی احیای ستاد راهبردی جنوب، شکل‌گیری منطقه ویژه اقتصادی برای صادرات کالا‌های تولیدی، ایجاد زیرساخت‌های ریلی، بهداشتی و درمانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مجوز‌های پتروشیمی جازموریان تمام شده و شروع آن را باید داشته باشیم.


وی عنوان کرد: با حضور فداکار قطعا اقدامات خوبی در جنوب استان شکل خواهد گرفت و درخواست داریم تا از ظرفیت نیرو‌های انقلابی و جهادی جنوب استان در کنار خودتان استفاده کرده و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

شایان ذکر است؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، جانشین فرمانده سپاه ثارالله، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس، مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرکل حوزه استاندار و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در این سفر حضور داشته و نشست جمع بندی سفر و شورای اداری رودبار جنوب با حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسوولان محلی و استانی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده