تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۵۴۶۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کارخانه طلا در بوکان، پیشنهاد استاندار آذربایجان غربی به وزیر صنعت است؟

‌می‌متالز - دو ماه بعد از اعلام آمادگی ایمپاسکو برای احداث کارخانه استحصال معادن طلای بوکان استاندار آذربایجان غربی در دیدار با وزیر صنعت و معدن سرمایه گذاری در بخش کنسانتره و شمش طلا را پیشنهاد کرد.

به گزارش می‌متالز، «محمدصادق معتمدیان» در دیدار با «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت و معدن با اشاره به سفر رئیس جمهور به آذربایجانغربی بعد از ماه مبارک رمضان، از آماد گی تحقق برای تدوین بسته کامل سرمایه گذاری با رویکرد دولت و با بهره گیری از ظرفیت‌های استان و ارائه قبل از این سفر شد.

وی در ادامه درخواست‌هایی را به وزیر صمت پیشنهاد کرد که یکی از این درخواست‌ها «سرمایه گذاری در بخش کنسانتره و شمش طلا» است.

این سخنان بعد از آن مطرح می‌شود که محمدرضا کریمی، مدیر اقتصادی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نشست هم اندیشی ایمیدرو و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های ذیربط استان آذربایجان غربی برای احداث کارخانه استحصال معادن طلای بوکان اعلام آمادگی کرده بود.

وی در این نشست که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: در صورت واگذاری ۲ پروانه اکتشاف طلای زاوه و گندمان (در بوکان) به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، انجام عملیات اکتشاف به سرعت آغاز و در صورت حصول نتیجه و اخذ گواهی کشف، اقدام لازم نسبت به جذب سرمایه گذار برای احداث کارخانه شمش طلا -همانند کارخانه طلای هیرد که در آستانه افتتاح است- صورت می‌گیرد.

عملیات اجرایی کارخانه طلای هیرد از سال ۱۳۹۸ در شهرستان نهبندان واقع در خراسان جنوبی آغاز و در مجموع برای اجرای این طرح ۱۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد. در همین راستا این واحد صنایع معدنی ظرفیت تولید ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال را دارد و با بهره‌برداری از معدن و کارخانه طلای هیرد برای حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

منبع: زریان موکریان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده