تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۵۱
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۴۹۰۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اداره صمت مهاباد:

۶۳ معدن در مهاباد پروانه بهره برداری دارند

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت مهاباد گفت: ۴۳ میلیون و ۶۳۸ هزار تن انواع مواد معدنی از ۶۳ معدن دارای پروانه بهره برداری استخراج می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد جهین گفت: هم اکنون ۶۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی ۴۳ میلیون و ۶۳۸ هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۴۸۶ میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم برای ۴۹۴ نفر در حال فعالیت هستند.

وی گفت: همچنین در این شهرستان ۸ معدن دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی ۳ میلیون و ۸۵۶ هزارتن انواع مواد معدنی در حال تکمیل و تجهیز برای استخراج و بهره برداری وجود دارد که برای تکمیل اکتشافات این معادن بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

رئیس اداره صمت مهاباد گفت: با توجه به بارش سنگین برف در مهاباد که منجر به مسدود شدن راه‌های دسترسی روستایی شهرستان شده بود راه ارتباطی بیش از ۶۰ روستا و راه‌های مواصلاتی اصلی مهاباد به شهرستان‌های بوکان، پیرانشهر برف روبی و در بعضی از مسیر‌ها نمک پاشی توسط معدن کاران مهابادی انجام شده است.

جهین گفت: همچنین تعدادی از واحد‌های شن و ماسه این شهرستان بصورت خود جوش اقدام به کمک رسانی به خودرو‌های گرفتار شده در برف و کولاک و همچنین شن و ماسه مورد نیاز اداره راهداری و شهرداری برای نمک پاشی جاده‌ها را تأمین کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده