تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۱
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۲۵۴۸۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احیای ۱۳۹ واحد تولیدی راکد البرز در سال گذشته

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت البرز با اشاره به این‌که فعال‌سازی واحد‌های راکد در اولویت ویژه این سازمان است، گفت: در سال ۱۴۰۰، با همراهی همه دستگاه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۱۳۹ واحد تولیدی فعال‌شده و به چرخه تولید باز گذشته است.

به گزارش می‌متالز، رامین ربیعی افزود: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و با برگزاری جلسات متعدد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، فعال‌سازی ۱۳۹ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال، زمینه اشتغال‌زایی دوباره برای ۴ هزار و ۵ نفر را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: از این تعداد، شهرک صنعتی اشتهارد با ۳۸ واحد و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال و اشتغال ۸۷۴ نفر، بیشترین سهم و پس‌ازآن شهرستان ساوجبلاغ با ۲۶ واحد و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال و با اشتغال هزار و ۹۲ نفر در جایگاه بعدی قرار دارد.

ربیعی تصریح کرد: شهرستان فردیس با ۲۶ واحد و سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی دوباره برای ۹۱۷ نفر، نظرآباد با ۲۶ واحد و سرمایه‌گذاری ۹۹۹ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰۳ نفر و همچنین کرج با ۲۶ واحد و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال و با اشتغال ۷۹۲ نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان صمت البرز بابیان این‌که بیشتر مشکلات واحد‌های راکد و غیرفعال در زمینه‌های تأمین سرمایه در گردش، مشکلات بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی است؛ بیان کرد: با حل موانع موجود و با همراهی دستگاه‌های اجرایی مربوطه تلاش می‌شود تا تمامی واحد‌های صنعتی دارای مشکل استان احیا شده و به چرخه تولید بازگردند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده