تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۵۴۸۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روسیه: تحریم‌ها منجر به گرانی و بیکاری در آمریکا و اتحادیه اروپا می‌شود

‌می‌متالز - معاون نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی هشدار داد که سیاست تحریم غرب می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های زندگی در اتحادیه اروپا و ایالات متحده و همچنین بیکاری گسترده شود.

به گزارش می‌متالز، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در مقاله‌ای برای مجله انرژی پالیسی Energy Policy نوشت: سیاست تحریم‌ها می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های زندگی در اتحادیه اروپا و ایالات متحده و همچنین بیکاری گسترده شود.

معاون نخست وزیر روسیه در ادامه تأکید کرد که در حال حاضر اروپا شاهد کاهش تولید صنعتی است و ده‌ها هزار نفر از کارکنان شرکت‌ها بیکار هستند.

وی گفت: تعدادی از شرکت‌ها در حال کاهش تولید خود هستند، برخی دیگر به طور کامل تولید را متوقف کرده‌اند؛ بنابراین ده‌ها هزار نفر از کارکنان شرکت‌ها بیکار هستند.

نواک افزود: این بدان معناست که در حال حاضر شهروندان و صنایع مختلف مجبور شده‌اند تاوان سیاست تحریم غرب را بپردازند.

وی در مقاله خود ادامه داد: برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تورم تا ۷ درصد افزایش یابد، همه این‌ها عموماً منجر به کاهش رشد اقتصاد جهانی می‌شود. علاوه بر این، کمبود‌ها و افزایش قیمت سوخت و برق و تورم، می‌تواند باز هم منجر به افزایش هزینه‌های زندگی و همچنین بیکاری گسترده در اتحادیه اروپا و ایالات متحده شود.

به گفته نواک، نمایندگان صنایع کلیدی اروپا با ارسال نامه‌ای به کمیسیون اروپا خواستار ایجاد ثبات در بازار‌های انرژی شده اند.

وی افزود: انجمن اتحادیه‌های تجاری آلمان معتقد است که ممنوعیت عرضه انرژی از روسیه منجر به عواقب جدی اقتصادی و اجتماعی در سراسر اروپا خواهد شد و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به زنجیره‌های ارزش وارد می‌کند و سطح اشتغال را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده