تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۵۴۹۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت؛

اهتمام وزارت صمت در دوره مدیریتی جدید برای مبارزه با قاچاق کالا قابل‌تقدیر است

اهتمام وزارت صمت در دوره مدیریتی جدید برای مبارزه با قاچاق کالا قابل‌تقدیر است
‌می‌متالز - مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: اهتمام وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره مدیریتی جدید برای مبارزه با قاچاق کالا قابل‌تقدیر است.

عزم جدی وزارت صمت برای کنترل بازار و شفافیت

به گزارش می‌متالز، امیرمحمد پرهام‌فر بابیان این‌که جلسات با تمرکز بسیار خوبی در سطح وزیر و معاونان به‌صورت منظم برگزار می‌شود، گفت: این موضوع نشان‌دهنده عزم جدی وزارت صمت برای کنترل بازار، شفافیت و خروج از این وضعیت نابسامان است.

الزامات جدید شفافیت و گردش کالا

وی با اشاره به اصلاحیه جدید قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ادامه داد: این قانون ۲۰ فروردین‌ماه توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ‌شده است؛ در این قانون در بخش مربوط به شفافیت و گردش کالا (بازار، نگهداری، انبارش

و حمل‌ونقل و..) الزامات جدیدی پیش‌بینی‌شده است که حائز اهمیت است و باید اطلاع‌رسانی‌های لازم در این حوزه انجام شود.

الزام ثبت کالا در سامانه جامع انبار‌ها و صدور قبض و حواله انبار

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بابیان این‌که الزام ثبت کالا در سامانه جامع انبار‌ها و صدور قبض و حواله انبار در این قانون دیده‌شده است، گفت: در قانون حتی مشخصات قبض و حواله انبار نیز موردتوجه قرارگرفته است.

جرم انگاری ارائه خدمات به کالا‌های مشمول قاچاق

پرهام‌فر بابیان این‌که اگر کالایی مشمول شناسه کالا شده باشد و انبار این کالا بدون ثبت نگهداری شده باشد مشمول مجازات خواهد بود، ادامه داد: همچنین از زمان لازم‌الاجرا شدن ارائه هرگونه خدمات مانند (بیمه، گارانتی، نصب، تعمیر و خدمات پس از فروش) به کالا‌های مشمول عنوان قاچاق، مشمول مجازات است.

وی تصریح کرد: اکنون علاوه بر الزامات قبلی، ثبت نکردن در انبار برای تمامی کالا‌های اعلامی از سوی وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار، مجازات شدیدی در پی خواهد داشت.

گفتنی است، چهارمین جلسه سلسله نشست‌های ستاد «مبارزه با کالا‌های قاچاق و تقلبی» وزارت صمت، امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، معاون تجارت و خدمات و معاون صنایع عمومی وزیر صمت، رئیس سازمان ملی استاندارد و رئیس سازمان حمایت و نمایندگانی از ناجا...... برگزار شد.

سه جلسه پیشین این سلسله نشست‌ها با همراهی نهاد‌های مختلف ازجمله قوه قضائیه، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، سپاه و... برگزارشده بود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت