تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۵۴۹۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت؛

اهتمام وزارت صمت در دوره مدیریتی جدید برای مبارزه با قاچاق کالا قابل‌تقدیر است

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: اهتمام وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره مدیریتی جدید برای مبارزه با قاچاق کالا قابل‌تقدیر است.

عزم جدی وزارت صمت برای کنترل بازار و شفافیت

به گزارش می‌متالز، امیرمحمد پرهام‌فر بابیان این‌که جلسات با تمرکز بسیار خوبی در سطح وزیر و معاونان به‌صورت منظم برگزار می‌شود، گفت: این موضوع نشان‌دهنده عزم جدی وزارت صمت برای کنترل بازار، شفافیت و خروج از این وضعیت نابسامان است.

الزامات جدید شفافیت و گردش کالا

وی با اشاره به اصلاحیه جدید قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ادامه داد: این قانون ۲۰ فروردین‌ماه توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ‌شده است؛ در این قانون در بخش مربوط به شفافیت و گردش کالا (بازار، نگهداری، انبارش

و حمل‌ونقل و..) الزامات جدیدی پیش‌بینی‌شده است که حائز اهمیت است و باید اطلاع‌رسانی‌های لازم در این حوزه انجام شود.

الزام ثبت کالا در سامانه جامع انبار‌ها و صدور قبض و حواله انبار

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بابیان این‌که الزام ثبت کالا در سامانه جامع انبار‌ها و صدور قبض و حواله انبار در این قانون دیده‌شده است، گفت: در قانون حتی مشخصات قبض و حواله انبار نیز موردتوجه قرارگرفته است.

جرم انگاری ارائه خدمات به کالا‌های مشمول قاچاق

پرهام‌فر بابیان این‌که اگر کالایی مشمول شناسه کالا شده باشد و انبار این کالا بدون ثبت نگهداری شده باشد مشمول مجازات خواهد بود، ادامه داد: همچنین از زمان لازم‌الاجرا شدن ارائه هرگونه خدمات مانند (بیمه، گارانتی، نصب، تعمیر و خدمات پس از فروش) به کالا‌های مشمول عنوان قاچاق، مشمول مجازات است.

وی تصریح کرد: اکنون علاوه بر الزامات قبلی، ثبت نکردن در انبار برای تمامی کالا‌های اعلامی از سوی وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار، مجازات شدیدی در پی خواهد داشت.

گفتنی است، چهارمین جلسه سلسله نشست‌های ستاد «مبارزه با کالا‌های قاچاق و تقلبی» وزارت صمت، امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، معاون تجارت و خدمات و معاون صنایع عمومی وزیر صمت، رئیس سازمان ملی استاندارد و رئیس سازمان حمایت و نمایندگانی از ناجا...... برگزار شد.

سه جلسه پیشین این سلسله نشست‌ها با همراهی نهاد‌های مختلف ازجمله قوه قضائیه، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، سپاه و... برگزارشده بود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده