تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۵۵۱۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش چشم‌انداز صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۱ منتشر شد

‌می‌متالز - مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، گزارش چشم‌انداز صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد.

به گزارش می‌متالز، گفتنی است بررسی روند شاخص‌های کلان اقتصادی و ترسیم شرایط فعلی اقتصاد ایران، شاخص مدیران خرید، بررسی و تحلیل دیدگاه‌های سازمان‌های بین‌المللی در خصوص اقتصاد جهان و ایران، نمایی از کامودیتی‌ها، پیش‌بینی وضعیت آتی متغیر‌های کلان اقتصادی برای سال ۱۴۰۱، پیش‌بینی کمی نرخ تورم و نرخ ارز بر اساس مدل‌های اقتصادسنجی و تلقی صاحب‌نظران در خصوص مشکلات و راه‌کار‌های اقتصادی ایران از سرفصل‌های ارائه‌شده در این گزارش است.

در این گزارش متغیرهــای کلان اقتصــادی و تغییــرات آتــی شاخص‌های کلان اقتصــادی بــا اســتفاده از دو روش کمــی و میدانــی ارزیابی‌شده است.

درروش میدانــی فــرم نظرســنجی در خصــوص تغییــرات آتــی شاخص‌های کلان اقتصــادی و وضعیــت اقتصــادی کشــور در ســال ۱۴۰۱ تدویــن و نظــر صاحب‌نظران و متخصصــان مســائل اقتصــادی دریافت شــده اســت.

بدیهــی اســت دیــدگاه ارائه‌شده توسـط صاحب‌نظران تلقـی آن‌هـا از شـرایط اقتصـاد ایـران بـوده کـه ممکـن اسـت بـا توجـه بـه تحولاتـی مانند تحریم‌های بین‌المللـی، ناآرامی‌های منطقـه، بحـران اقتصـادی و ... بـا یکدیگـر تفـاوت داشـته باشـد، بنابراین متوسـط پاســخ همــه صاحب‌نظران و متخصصــان مســائل اقتصــادی در هرکدام از متغیرهــا در نظــر گرفتــه خواهــد شــد.

برای مطالعه بیشتر به سایت itsr.ir مراجعه کنید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده