تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۵۲
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۵۴۶۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارتباط بین صنعت و دانشگاه در چهارمحال و بختیاری تقویت می‌شود

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تلاش برای تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: در همین راستا واحد‌های تحقیق و توسعه در شرکت‌های صنعتی استان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش می‌متالز، تحقیق و توسعه که با مخفف R&D نیز شناخته می‌شود به پژوهش و کار‌های خلاقانه‌ای گفته می‌شود که به طور سیستماتیک انجام می‌شود تا به دانش موجود بیفزاید و این دانش را برای ابداع کاربرد‌های تازه به کار ببرد.

واحد‌های تحقیق و توسعه تاثیر مستقیمی بر نوآوری، بهره‌وری، کیفیت، سطح استاندارد زندگی، سهم بازار و دیگر عواملی که در افزایش توان رقابتی سازمان‌ها موثر هستند، دارد.

سجاد رستمی افزود: در حال حاضر از حدود ۹۵۰ واحد صنعتی فعال در استان ۸۲ واحد دارای گواهی تحقیق و توسعه هستند که این تعداد در سال جاری که با عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است به ۱۶۰ واحد افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه برای تحقق شعار در دستور کار این سازمان قرار دارد و تلاش می‌شود از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در فعال کردن ظرفیت‌های صنعتی استان استفاده شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ۴۶ شرکت دانش‌بنیان استان ۲۸ واحد آن در حوزه صنعت فعال است، اظهار داشت: تلاش می‌شود در سال جاری بتوان از ظرفیت و توان شرکت‌های بیشتری در حوزه صنعت بهره‌گیری شود.

رستمی به مشوق‌های پیش‌بینی شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت نیز اشاره کرد و گفت: واگذاری زمین به شرکت‌ها با تخفیف ۳۰ درصد انجام می‌گیرد و برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت نیز تخفیف‌هایی برای شرکت‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در تولید ۵۰ محصول صنعتی در کشور دارای شرایط منحصربه فردی است، افزود: این محصولات که از جمله آن می‌توان به فولاد، اکسید روی، خوراک آبزیان و چادر مشکی اشاره کرد این ظرفیت وجود دارد که با به کارگیری تکنولوژی، دانش و تحقیقات علمی بتوان تولید را افزایش داد و اشتغال بیشتری ایجاد کرد.

رستمی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ شغل در بخش صنعت استان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت را در سال جاری به ۲ برابر افزایش داده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از سه هزار شغل در بخش صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد شود.

هم اینک ۹۵۳ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

این واحد‌های فعال، ۱.۲۷ درصد تعداد واحد‌های صنعتی کشور، ۱.۲ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۹۱ صدم درصد اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان چهارمحال و بختیاری (ایرنا)

عناوین برگزیده