تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۵۵۴۶۳
سرویس خبر : انرژی

گام نهایی ایران برای افزایش تولید نفت از میدان مشترک با عربستان

‌می‌متالز - مجری طرح توسعه میدان فروزان در شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با تلاش متخصصان این شرکت، جریان‌دهی نخستین چاه تولیدی طرح نگهداشت و افزایش تولید در میدان مشترک فروزان آغاز شد و برای نخستین بار تولید نفت از لایه مخزنی کژدمی فوقانی در این میدان محقق شد.

به گزارش می‌متالز، شهرام متوسل افزود: با توجه به اولویت توسعه میادین مرزی و مشترک، تسریع در افزایش تولید میدان مشترک فروزان در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه پس از ۸۸ روز تلاش مستمر شبانه‌روزی در ۲۹فروردین ۱۴۰۱ با موفقیت جریان سیال از چاه برقرار شد.

وی گفت: پس از انجام ۲۷۳۸ متر حفاری در ۸ حلقه چاه، برای نخستین بار تولید نفت از لایه مخزنی کژدمی فوقانی در این میدان محقق شد که با تکمیل این چاه، دکل حفاری به یک چاه دیگر منتقل و همچنان حفاری در سایر چاه‌ها ادامه خواهد یافت.

متوسل گفت: با انجام عملیات طراحی، مهندسی، خرید کالا، تجهیزات و تامین سرویس‌های لازم، همزمان دو دستگاه دکل دریایی در حال حفاری در این میدان مشترک است.

پروژه افزایش تولید میدان مشترک فروزان جزو یکی از چهار پروژه طرح نگهداشت و افزایش تولید در شرکت نفت فلات قاره ایران است که توسط شرکت پتروپارس اجرا می‌شود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده