تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۲
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۵۵۶۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از احیا تعاونی مرزنشینان خبر داد و گفت: تعاونی مرزنشینان در راستای بهبود معیشت اقتصادی و به‌منظور تقویت کسب و کار و اشتغال در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی بوشهر از فعال شدن شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان خبر داد و اظهار داشت: تعاونی مرزنشینان در راستای بهبود معیشت اقتصادی و به‌منظور تقویت کسب و کار و اشتغال در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر فعال کردن شرکت‌های تعاونی مرزنشینان در استان از جمله اولویت‌های مهم دانست و بیان کرد: در این زمینه هیات وزیران به منظور اجرا برنامه ملی تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی مصوبه‌ای داشته است.

وی افزود: طبق پیگیری و اقدامات به عمل آمده و با حمایت و پشتیبانی استاندار، شرکت‌های تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر احیا خواهند شد.

صفوی عنوان کرد: حمایت بیشتر از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای همکاری در رفع مشکلات زیر ساختی می‌تواند در احیا و راه‌اندازی مجدد تعاونی‌های مرزنشینان در استان بوشهر تسریع کند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه صمت استان اقدامات متعدد و ارزنده‌ای نظیر راه‌اندازی سامانه جدید یکپارچه مرزنشینان، ایجاد دسترسی سیستمی سامانه مرزنشینان برای سهولت و تسهیل‌گری، کاهش مبلغ صدور کارت مبادلات مرزنشینان، واگذاری خدمات مرزنشینان از مرکز استان به شهرستان‌های مربوطه، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه تجارت مرزنشینان انجام شده است.

ساماندهی کالا همراه ملوان

استاندار بوشهر هم از ساماندهی کالا همراه ملوان خبر داد و بیان کرد: با ساماندهی کالا ته لنجی می‌تواند در وضعیت و فعالیت تعاونی مرزنشینان موثر باشد.

احمد محمدی‌زاده باتأکید بر تشکیل کارگروه تخصصی احیا تعاونی مرزنشینان استان بوشهر تصریح کرد: حل مشکلات راه‌اندازی تعاونی مرزنشینان در استان باید از سوی دستگاه‌های ذیربط تسریع شود.

وی با بیان اینکه احیا تعاونی مرزنشینان نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشتی مردم استان بوشهر دارد خاطر نشان کرد: حل مشکلات معیشتی مردم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

استاندار بوشهر از صدور مجوز سفر ۹۰۰ لنج سنتی استان بوشهر به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال این لنج‌ها برای حمل کالا تجاری و مواد غذایی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس سفر می‌کنند.

محمدی زاده افزود: کالا مورد نیاز مردم در اولویت لتج‌های تجاری است که این ۹۰۰ شناور باید ۵۰ درصد کالا تجاری و ۵۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز مردم حمل، تخلیه و ترخیص کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده