تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۱۲۱۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی تعاونی‌های مرزنشین هرمزگان

‌می‌متالز - مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: تعاونی‌های مرزنشین استان در صورت پرداخت اصل بدهی مالیاتی خود از بخشودگی صددرصدی جرائم قابل بخشش بدهی مالیاتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، شاکر رضا‌مریدی، مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان در نشست با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه تعاونی‌های مرزنشین به‌عنوان گره‌گشا در اقتصاد کشور هستند، اظهار کرد: دولت جهت تولید و ایجاد اشتغال معافیت‌های مالیاتی را پیش‌بینی کرده که این معافیت‌ها اعمال می‌شود.

وی افزود: استفاده از کارت بازرگانی دیگران علاوه بر تضییع حقوق اعضا سبب تخلف و سرپیچی از قانون می‌شود که علاوه بر جریمه عمومی شامل جرایم مالیاتی نیز می‌شود و برابر قانون با شخص متخلف برخورد می‌شود. در ادامه این نشست، هادی ابراهیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به‌نقش تاثیرگذار تعاونی‌های مرزنشین در کمک به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و تامین کالا‌های اساسی خواستار رفع مشکلات آنان شد. ابراهیمی افزود: عدم‌تمایل و همکاری اعضای شرکت‌های تعاونی مرزنشینان جهت تمدید کارت‌های الکترونیکی مبادلات مرزی، هزینه بالای تمدید و صدور کارت برای مرزنشینان، عدم‌اجرای معافیت‌های مالیاتی و بدهی‌های مالیاتی شرکت‌های تعاونی مرزنشینان از عمده مشکلاتی است که در نشست با مدیران عامل تعاونی‌های مرزنشین استان عنوان شده که امید است در این جلسه مشکلات مربوط به بحث مالیاتی آن‌ها برطرف شود. وی مجموع تعاونی‌های مرزنشین استان را ۵۹ تعاونی ذکر و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۷ تعاونی فعال هستند که ۱۶ مورد از آنان مشکل مالیاتی دارند که مشکل برخی حل شده و با راهکار‌هایی که مدیرکل امور مالیاتی استان ارایه کردند مسائل مابقی تعاونی‌های مرزنشین نیز مرتفع خواهد شد. شایان ذکر است در این نشست مشکلات مالیاتی تعاونی‌های مرزنشین از جمله عدم‌معافیت‌های صددر‌صدی مالیاتی و همچنین بدهی‌های مالیاتی توسط مدیران این تعاونی‌ها مطرح و برای حل آن پیشنهاد‌ها و راهکار‌هایی ارائه شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده