تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۶
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۵۶۰۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیشتر صادرات کشور به قرقیزستان از خراسان‌رضوی انجام می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان که با حضور سفیر این کشور در ایران و مدیران اقتصادی استان برگزار شد، گفت: بیشترین حجم صادرات به کشور قرقیزستان ازخراسان‌رضوی است و سهم صادرات استان در سال ۱۴۰۰ ازنظر ارزش ۵۵ میلیون دلار بوده که ۶۹ درصد از صادرات کل کشور را به خود اختصاص داده است و نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد ۷۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی افزود: این نمایشگاه توسط شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد در خردادماه امسال و در شهر بیشکک قرقیزستان، برگزار خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از اقلام مبادلاتی میان دو کشور، توضیح داد: اقلام عمده صادراتی استان به کشور قرقیزستان عبارت است از انواع پسته‌ها، پوششی و رنگ‌ها بر اساس پلیمر‌های آکریلیک یا وینیل، سیب تازه، انواع خرما، خوراک آماده آبزیان، رنگ‌ها و ورنی‌ها، ظروف شیشه‌ای، محصولات از پلی‌اتیلن، چسب و رزین، کف‌پوش، ظروف پلاستیکی، مخمر، میوه‌جات و ... بوده است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی ادامه داد: اقلام عمده وارداتی از کشور قرقیزستان به استان نیز شامل کلرور پتاسیم، لوبیاچیتی، لوبیا قرمز، سولفات آمونیوم، اسید فسفریک، ماش سبز، ماشین‌های آهنگری یا منگنه کاری و چکش‌ها و ماشین تراش است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده