تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۵۶۶۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرمایه‌گذاری «زی‌جین» برای دستیابی به ذخایر زانادو

‌می‌متالز - شرکت معدنکاری چینی گروه معدنکاری زی‌جین اعلام کرد، اقدام به خرید سهام در شرکت معادن زانادو به منظور دستیابی به منابع مس و طلای آن در مغولستان خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، زی جین در اظهار نامه‌ای برای بورس شانگ‌های گفت، توافقنامه‌ای را با زانادو ماینز برای خرید ۱۹.۹ درصد از سهام این شرکت به ازای دو هزار و ۹۶۰ دلار برای هر سهم و ۵۰ درصد از سهام شرکت فرعی خوئیتن متالز وابسته به زانادو ماینز به ازای ۳۵ میلیون دلار به امضا رسانده است.

این شرکت گفت، هدف نهایی زی جین از این اقدام دستیابی به ۴۵.۹ درصد از سهام معدن مس و طلای خارماگتای مغولستان از طریق سهام ۷۶.۵ درصدی خوئیتن متالز در این معدن است. طبق گزارش سالیانه زانادو در ۲۰۲۱، انتظار می‌رود که معدن خارماگتای ۲.۹۳ میلیون تن مس و ۷.۸ میلیون اونس یا ۲۴۳ تن طلا را در بر گرفته باشد.

زی جین در اظهارنامه خود بیان کرد: این شرکت معتقد است که این پروژه حاوی مقدار هنگفتی منابع باشد و حجم کل سرمایه‌گذاری پایین است.

این شرکت عنوان کرد: نیروی کارشناسی در توسعه منابع کم‌عیار باعث تسهیل این سرمایه‌گذاری خواهد شد.

زی جین در حال حاضر پروژه‌های مسی را در خارج از چین، در صربستان و جمهوری دموکراتیک کنگو، تحت کنترل و اداره خود دارد. این شرکت دارای معادن طلا در کلمبیا، استرالیا، پاپوآ گینه نو و دیگر کشور‌ها است.

سود خالص فصل نخست این شرکت با رشدی ۱۴۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۹۵۲.۶۸ میلیون دلار رسید. زی جین در گزارش سالیانه ۲۰۲۱ خود خبر از سود سالیانه بی‌سابقه‌ای در کل این سال داده بود.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده