تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۴۳۹۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

زی‌جین تولید در معدن مس بزرگ تبت را آغاز می‌کند

می متالز - بر اساس اعلام زی‌جین ماینینگ، این شرکت تولید خود را در معدن مس چوئولونگ در تبت که یکی از بزرگ‌ترین معادن این فلز در چین است، آغاز کرده و بنابراین منبع عرضه جدیدی را برای بازار سال آینده فراهم کرده است.

به گزارش می‌متالز، زی‌جین، از تولیدکنندگان پرآوازه مس و طلا که در حال طی کردن روند خرید شرکت معدنکاری لیتیوم موسوم به نئولیتیوم متمرکز بر آرژانتین است، ۱۸ ماه پیش زمانی که ۵۰.۱ درصد از سهام اپراتور معدن چوئولونگ شرکت مس تیبت جولونگ را خرید، کنترل این معدن را به دست آورد و سریعا عملیات ساخت را در این پروژه از سر گرفت.

زی‌جین در اظهاریه‌ای خطاب به بورس هنگ‌کنگ عنوان کرد: انتظار می‌رود که جولونگ کاپر بین ۱۲۰ هزار تا ۱۳۰ هزار تن مس در ۲۰۲۲، شامل حجم‌های حاصل از فاز نخست معدن چوئولونگ و معدن ژیبولا که مانند چوئولونگ در تبت قرار دارد، تولید کند.

این شرکت افزود: پس از آنکه فاز نخست به ظرفیت تولید طراحی شده برسد، حجم تولید سالانه به حدود ۱۶۰ هزار تن مس خواهد رسید.

انتظار می‌رود که با توجه به ورود معادن بیشتری به مرحله تولید، تنگنای مشاهده شده در بازار کنسانتره مس در سال‌های اخیر تا حدودی در سال ۲۰۲۲ بر طرف شود. حق العمل‌های فرآوری و پالایش سالیانه موافقت شده توسط شرکت‌های معدنکاری و ذوب برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵ افزایش پیدا کرده‌اند.

زی‌جین بیان کرد: جولونگ کاپر تقاضای ادغام حقوق معدنکاری برای معدن چوئولونگ و معدن رونگ موکوئولا در مجاورت آن را با این استدلال که هر دو متعلق به یک کانسار مس هستند، مطرح کرده است.

این شرکت اضافه کرد: پس از ادغام، نام این معدن به جولونگ تغییر خواهد کرد و فاز‌های دوم و سوم پیگیری خواهند شد. چنانچه این پروژه مصوبه‌های مقامات دولتی مربوطه را دریافت کند، مقیاس استخراج و فرآوری نهایی آن به حدود ۲۰۰ میلیون تن سنگ معدن در سال خواهد رسید و این معدن، معدن مسی با بزرگ‌ترین میزان استخراج و فرآوری در سطح جهان خواهد شد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده