تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۵۷۲۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبات قیمت میلگرد فولادی داخلی چین

‌می‌متالز - قیمت میلگرد فولادی داخلی چین همچنان به ثبات خود ادامه می‌دهد، اما باید توجه داشت که به دلیل حذف عوارض واردات زغال سنگ، در روز‌های آینده قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

میلگرد فولادی داخلی چین

به گزارش می‌متالز، قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در روز پنج شنبه (۲۸ آوریل) ثابت ماند، اما فعالان بازار گفتند که انتظار دارند پس از انتشار اخباری مبنی بر حذف عوارض واردات زغال سنگ از ابتدای ماه آینده، قیمت‌ها کاهش یابد.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت میلگرد فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز پنج شنبه (۲۸ آوریل) در محدوده ۴۹۸۰ – ۵۰۰۰ یوان (۷۶۰ – ۷۶۳ دلار) در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل بدون تغییر بوده است.

به گفته منابع بازار، در روز پنج شنبه تقاضای میلگرد فولادی در سراسر کشور با کاهش تقاضا و در برخی مناطق شرقی چین به دلیل هوای بارانی، تا حد زیادی ثابت بود، اما این کاهش با تقاضای بیشتر در سایر شهر‌ها جبران شد.

فعالان بازار اعلام کردند فروشندگان به دلیل تقاضای پایدار توانستند قیمت‌های قبلی خود را حفظ کنند، اما انتظار می‌رود پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چین تعرفه واردات زغال کک و زغال سنگ حرارتی را به منظور افزایش عرضه انرژی حذف می‌کند، سطح آن کاهش یابد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که اواخر روز پنج شنبه توسط وزارت دارایی منتشر شد، چین ۳ درصد از عوارض واردات زغال کک و ۳ تا ۶ درصد از عوارض واردات زغال سنگ حرارتی را از اول می‌تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ حذف خواهد کرد.

یک تاجر مستقر در شانگهای در مورد قیمت میلگرد فولادی اظهار کرد: قیمت میلگرد فولادی داخلی چین با توجه به انتظارات فعالان بازار مبنی بر کاهش هزینه مواد خام کاهش خواهد یافت.

شنیده‌ها از بازار

یک تحلیلگر صنعت مستقر در مورد تقاضای ذخیره سازی میلگرد فولادی گفت: تقاضای ذخیره مجدد میلگرد فولادی داخلی چین قبل از تعطیلات اول ماه می‌به دلیل شیوع کووید ۱۹ در شانگهای و عدم اطمینان خریداران از روند بازار، بسیار کمتر از دوره مشابه سال گذشته بوده است. این عدم قطعیت بر قیمت میلگرد فولادی داخلی چین فشار وارد خواهد کرد.

بیلت فولادی

از ساعت ۳ بعدازظهر روز پنج شنبه (۲۸ آوریل) در تانگشان، بیلت فولادی با قیمت ۴۷۴۰ یوان در هر تن معامله شد. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده برای بیلت فولادی شامل مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان می‌باشد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز چهارشنبه بدون تغییر بوده است.

بورس آتی شانگهای

بیشترین قرارداد معاملات آتی میلگرد فولادی داخلی چین که مربوط به ماه می‌است در روز پنج شنبه (۲۸ آوریل) با قیمت ۴۸۵۰ یوان به ازای هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت پایانی میلگرد فولادی نسبت به روز چهارشنبه حدود ۱۴ یوان در هر تن کاهش داشته است.

میانگین قیمت میلگرد فولادی در ماه‌های گذشته

طبق گزارش تحلیل گران بازار میانگین قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در ماه ژانویه برابر ۴۷۱۴.۴، در ماه فوریه برابر ۴۸۲۱.۲۵ و در ماه مارس برابر ۴۸۹۲.۵ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز پنج شنبه (۲۸ آوریل) به ۴۹۹۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده