تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۵۷۴۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

آرامش در بازار میلگرد فولادی روسیه کاهش قیمت‌ها را به تأخیر انداخت

‌می‌متالز - قیمت میلگرد فولادی روسیه به دلیل رکود فعالیت بازار به دلیل تعطیلات فصلی بدون تغییر باقی ماند و جو ایجاد شده علیه روسیه در بازار‌های جهانی فولاد، در روز‌های گذشته نیز ادامه داشت.

بازار روسیه همچنان در انزوا

به گزارش می‌متالز، به گفته فعالان بازار روسیه، قیمت میلگرد فولادی به دلیل رکود فعالیت به دلیل تعطیلات فصلی بدون تغییر باقی ماند، اما تحلیل گران انتظار داشتند بلافاصله پس از تعطیلات قیمت‌ها کاهش یابد.

به گفته فعالان بازار، بانک مرکزی روسیه نرخ بهره اصلی خود را از ۱۷ درصد قبلی در ۲۹ آوریل به ۱۴ درصد در سال کاهش داد، اما هنوز برای احیای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در ساخت و ساز کافی نبوده است.

طبق پیش‌بینی بانک مرکزی، نرخ سود کمتر از ۱۰ درصد خریداران فولاد در سال ۲۰۲۲ محقق نمی‌شود، در حالی که تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور در سال جاری بین ۸ تا ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت و به پایین‌ترین حد خود خواهد رسید.

یک تاجر بزرگ میلگرد گفت: “در ساخت و ساز، شما باید از فاینانس بانکی استفاده کنید، اما هزینه تامین مالی هنوز گران است، بنابراین بسیاری از پروژه‌های جدید به دلیل عدم اطمینان اقتصادی به تعویق خواهند افتاد. ”

آخرین ارزیابی قیمت برای میلگرد داخلی cpt مسکو در ۳ می ۶۰۰۰۰ روبل (۸۴۳ دلار) در هر تن، شامل ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده، نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود.

مازاد پیشنهادات از کارخانه‌ها به دلیل فرصت‌های صادراتی محدود تحت تحریم‌ها فشار بیشتری بر قیمت فولاد داخلی وارد کرد، اما فعالان بازار معتقد بودند که احتمال کاهش قیمت‌ها پس از تعطیلات وجود دارد.

قیمت‌های پیشنهادی برای میلگرد ۱۲ میلی متری در بازار ثانویه در ۳ می‌در محدوده ۶۰۰۰۰ روبل در هر تن بود که نسبت به قیمت ۶۱۰۰۰ تا ۶۴۰۰۰ روبل در هر تن دو هفته قبل، کاهش یافته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده