تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۵۶
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۵۷۲۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تعریف ۳۶ پروژه تحولی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت

‌می‌متالز - معاون وزارت صمت، گفت: برای تحول بنیادین بخش صنعت، معدن و تجارت، ۳۶ پروژه تحولی توسط وزیر صمت تعریف شده که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیریت دو پروژه احیاء واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت واحد‌های فعال را برعهده دارد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان، در نشست هماهنگی اجرای طرح پایش واحد‌های صنعتی راکد و بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی و واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی که به‌صورت ارتباط تصویری برخط با حضور جعفری مدیرکل صمت لرستان، رازانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان و مدیران و معاونین این شرکت برگزار شد، ضمن تشکر از عملکرد کمیته احیاء واحد‌های راکد در سال گذشته، برنامه سال ۱۴۰۱ را به دو قسمت احیاء واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت واحد‌های فعال دانست و اظهار کرد: برای تحول بنیادین بخش صنعت، معدن و تجارت، ۳۶ پروژه تحولی توسط وزیر صمت تعریف شده که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیریت دو پروژه احیاء واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت واحد‌های فعال را برعهده دارد.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، افزود: برای اجرای این پروژه‌های تحولی، طرح پایش واحد‌های صنعتی غیرفعال در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی با به‌کارگیری ظرفیت مشاوران و ارائه دهندگان خدمات توسعه کسب و کار با هدف حل مشکلات بنگاه‌ها و توانمندسازی آن‌ها به منظور ارتقاء بهره‌وری، کاهش قیمت تمام شده، افزایش رقابت‌پذیری و ... انجام می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: در این طرح با شناسایی و پایش واحد‌های غیرفعال، بررسی علل رکود و مشکلات آن‌ها، ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی، فنی، حقوقی و مدیریتی و رفع موانع پیرامون فضای کسب و کار واحد‌های صنعتی، نسبت به بازفعال‌سازی واحد‌های راکد و تعطیل در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها اقدام می‌شود.

در ادامه بختیار رازانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان نیز در این نشست، اظهار کرد: باید راهکار‌هایی برای بقای واحد‌های صنعتی و احیای واحد‌های صنعتی و برگشت آن‌ها به زنجیره تولید برنامه‌ای تحولی اتخاذ شود و یکی از اقدامات شایسته برای برون رفت مشکلات واحد‌های صنعتی کلینیک تخصصی کسب و کار در کشور خواهد بود.

وی افزود: افزایش چشمگیر گاز صنعتی و همچنین مواد اولیه خصوصاً برای صنایع غذایی مانند آرد برای صنایع ماکارونی، کیک و کلوچه و ... باعث افزایش قیمت تمام شده محصول خواهد شد و ممکن است همزمان با برنامه مذکور باعث کاهش تولید شود که باید دولت در قالب بسته حمایتی از واحد‌های تولیدی حمایت کند.

در این نشست، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان و معاونین این شرکت به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت راه‌اندازی مجدد واحد‌های صنعتی راکد و بیان دیدگاه‌های خود درخصوص نحوه اجرای طرح پایش واحد‌های صنعتی غیرفعال و مسائل و مشکلات پیش روی آن پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده