تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۶
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۵۶۲۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۴۳ واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد بهره‌برداری شد

‌می‌متالز - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سازمان ۴۳ پروانه بهره برداری صنعتی جدید در سال ۱۴۰۰ در این استان بنام سرمایه گذاران صادر کرده است.

به گزارش می‌متالز، دارا فرامرزی روز پنجشنبه با اعلام این خبر، افزود: با راه اندازی طرح‌های در دست اجرا و صدور ۴۳ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در سال ۱۴۰۰ افزون بر تحقق یک هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری، بصورت مستقیم برای ۳۹۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به رشد مثبت این شاخص افزود: از نظر تعداد، سرمایه گذاری و اشتغال این مجوز‌ها به ترتیب، ۴.۹، ۶۱ و ۱۵.۷ درصد نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۹ رشد داشته اند.

فرامرزی تعداد پروانه‌های صنعتی موجود در استان را ۵۲۱ فقره با سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال و اشتغال هشت هزار و ۳۱۱ نفر برشمرد و اضافه کرد:از این تعداد در حال حاضر ۴۱۳ واحد (۷۹ درصد)، به صورت فعال و نیمه فعال و ۱۰۸ واحد (۲۱ درصد) غیرفعال هستند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با ارایه آمار تکمیلی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، با پیگیری‌های صورت گرفته، تعداد ۱۹ واحد غیرفعال با سرمایه گذاری ۲۶۱ میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۴ نفر مجددا به چرخه تولید برگشتند و در همین مدت، ۱۵ واحد صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال، ضمن افزایش ظرفیت تولید خود، برای ۱۴۶ نفر، شغل ایجاد کردند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده