تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۵۷۵۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم مشهد در مجلس:

حذف ارز ترجیحی باید عملیاتی شود/ ضرورت تبیین مکانیسم جبرانی و فرآیند‌های اجرایی برای طبقات محروم

‌می‌متالز - رحمانی گفت:ارز ترجیحی نوعی رانت بوده و مافیا از این بهره‌مند شدند لذا جراحی اقتصادی بزرگ ضرورت دارد، ولی چگونگی این آزادسازی و حذف ۴۲۰۰ باید برای طبقات محروم بیان شود.

به گزارش می‌متالز، فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد  پیرامون اصلاح ساختار ارزی اقتصاد کشور اظهار کرد: جراحی اقتصادی برای کشور نیاز اساسی است، ولی باید ابتدا برای طبقات محروم و ضعیف جامعه مکانیسم جبرانی پیش بینی شود و سپس اقدامات اصلاحی در حوزه قیمت‌ها صورت بگیرد تا تنش و فشار مضاعف ایجاد نشود.

وی افزود: اصل حذف ارز ترجیحی صحیح است و حتما باید عملیاتی شود، ولی باید در حوزه اجرا و فرآیند‌های اجرا با مردم و علی الخصوص دهک‌های پایین صحبت شود و پیش بینی‌های لازم انجام شود.

این نماینده مجلس ضمن تأکید بر اینکه باید از ایجاد چالش‌های روانی برای جامعه جلوگیری شود گفت: ابتدا دولت به فکر آینده مردم و جبران این موضوع ناشی از آزادسازی قیمت‌ها باشد و بعد اقدام کند.

وی افزود: البته قطعا قائل به این هستیم که این ارز ترجیحی فسادآور است و سود و منفعتی برای مردم نداشته، اما در حوزه اجرای حذف ۴۲۰۰ بحث داریم.

رحمانی ادامه داد: ارز ترجیحی رانت بوده و مافیا از این بهره‌مند شدند لذا جراحی اقتصادی بزرگ ضرورت دارد، ولی چگونگی این آزادسازی باید برای طبقات محروم بیان شود.

وی ضمن تأکید بر حفظ قدرت خرید مردم در این نوسانات و تصمیم گیری‌ها خاطرنشان کرد: مکانیسم جبرانی را دولت باید پیش بینی کند چراکه مردم از نوسانات حوزه قیمت‌ها و یارانه‌ها مردم منتفع نمی‌شوند و تبیین مسئله اهمیت بسزایی دارد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده