به گزارش میمتالز، اینستاگرام به منظور دسترسی بهتر کاربران به ویدیوهای پلتفرم خود، در حال آزمایش فید صفحه اصلی به صورت عمودی و تمام صفحه است که به موجب آن شبکه اجتماعی متعلق به شرکت متا، بیشتر شبیه به تیکتاک میشود.
تصویری که توسط اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده، فید صفحه اصلی را نشان میدهد که در آن ویدیویی به صورت تمام صفحه در حال پخش است و موارد دیگری مانند نظرات، کپشنها، لایکها و موارد دیگر در بالا و پایین پست قرار گرفتهاند. هرچند در این تصویر، نوار استوریهای بالا صفحه دیده نمیشود، اما «سین کیم» سخنگوی متا توضیح میدهد که این نوار همچنان در بالای صفحه قرار دارد و تصویر ارائه شده، مربوط به زمان پیمایش کاربران است؛ بنابراین میتوان گفت هنگام مشاهده پستها در صفحه اصلی، نوار استوری بالا صفحه به مرور زمان ناپدید خواهد شد تا تجربهای تمام صفحه به کاربران ارائه شود.
همچنین دکمههای جستجو، Reels، خرید و پروفایل همچنان در پایین صفحه قابل دسترس هستند. از سویی دیگر، گزینههای نوتیفیکیشن، پیامها و ارسال پست جدید و همچنین قابلیت جابهجایی بین حسابها نیز همچنان در بالای صفحه دیده میشود.
کیم همچنین توضیح میدهد که علاوه بر پستهای ویدیویی، تصاویر ثابت نیز در فید تمام صفحه نمایش داده خواهند شد. «آدام موسری» رئیس اینستاگرام نیز با ارسال ویدیو جدیدی در توییتر، آزمایش نحوه نمایش فید تمام صفحه را تایید کرد.
نکته قابل توجه اینکه اینستاگرام همچنان در تلاش است تا به رقابت خود با تیکتاک ادامه دهد. متا، شرکت مادر اینستاگرام، هفته گذشته در گزارش درآمد این شرکت اشاره کرده بود که Reels، قابلیت ویدیوهای کوتاه شبیه به تیکتاک آن، اکنون بیش از ۲۰ درصد از زمانی که کاربران صرف این شبکه اجتماعی میکنند را تشکیل میدهد. از سویی دیگر، گوگل هم از طریق ویدیوهای کوتاه یوتیوب، در حال رقابت با تیکتاک است. غول موتور جستجو اخیرا اعلام کرده بود که آزمایش تبلیغات در ویدیوهای کوتاه یوتیوب را آغاز کرده است و همچنین به صورت روزانه، ۳۰ میلیارد بازدید از آنها انجام میشود که نسبت به سال گذشته این میزان چهار برابر افزایش یافته است.