تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۵۷۸۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
افتتاحیه دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران؛

فولاد پس از نفت خام تأثیر قابل توجهی در اقتصاد جهان دارد

‌می‌متالز - مدیر مسوول گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد در مراسم افتتاحیه دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران گفت: فولاد پس از نفت خام تاثیر قابل توجهی در اقتصاد جهان دارد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا بختیاری ضمن خوش آمدگویی به مدیران شرکت‌ها، سازمان‌ها، انجمن‌ها و سایر حاضران اظهار کرد: فولاد پس از نفت خام تاثیر قابل توجهی در اقتصاد جهان دارد.

وی افزود: سهم فولاد در بازار فلزات در سال‌های آینده قابل توجه خواهد بود. جنگ روسیه و اوکراین باعث کاهش تولید فولاد شد، اما خروج این دو کشور از این عرصه نشان از ایجاد فرصت‌های بیشتری برای دیگر کشور‌ها دارد.

مدیر مسوول گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد گفت: افزایش تقاضای جهانی این محصول برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پیش‌بینی شده است، اما افزایش بهای مواد اولیه از جمله سنگ آهن و کمبود آن، از مشکلات تولید این حوزه است.

بختیاری افزود: تحقق اهداف تولید در گرو برنامه‌ریزی دقیق در همه زمینه‌های تولید از سنگ آهن تا پایان زنجیره است. صنعت فولاد در ایران می‌تواند موتور پیشران اقتصاد به ویژه در شرایط تحریم باشد.

وی خاطر نشان کرد: هماهنگی استراتژیک نهاد‌های قانون‌گذاری در کنار متولیانی همچون بانک مرکزی و گمرک، عاملی است که می‌تواند در بلند مدت صادرات محصولات فولادی را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر مسوول گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد تصریح کرد: محدودیت مهمی که می‌تواند موفقیت فولادسازان را تحت تاثیر قرار دهد، وضع عوارض صادراتی است؛ آن هم در شرایطی که در خلال جنگ روسیه و اوکراین بسیاری از کشور‌ها مشوق‌های تولید را برای تولیدکنندگان قرار داده‌اند.

بختیاری تأکید کرد: توجه به توسعه و اکتشافات عمیق امری است که به آن توجه نشده و باید مورد نظر قرار بگیرد.

مدیر مسوول گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد گفت: پیش از تحریم ما میزبان ۲۵۰ نفر از تجار تاثیرگذار خارج از ایران بودیم و امیدواریم که باز هم این شرایط ایجاد شود.

دوازدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار» از صبح روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز شد و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
یک سال پیش
عناوین برگزیده