تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۵۸۶۶
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران مطرح کرد

دهه ۹۰ اوج فعالیت سدسازی/ توجه به شرایط استان‌های شمالی در قوانین مرتبط با آب

می متالز - مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر اینکه شرایط استان‌های شمالی از نظر آب و خاک باید در وضع قوانین مرتبط با منابع آب مد نظر قرار گیرد، گفت: بهره گیری ازمنابع آبی ضرورت مباحث مربوط به سد سازی و توجه به آن است.
دهه ۹۰ اوج فعالیت سدسازی/ توجه به شرایط استان‌های شمالی در قوانین مرتبط با آب

به گزارش می متالز به نقل از شبکه خبری آب ایران، محمد حاج رسولیها در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه شرایط استان‌های شمالی از نظر آب و خاک باید در وضع قوانین مرتبط با منابع آب مد نظر قرار گیرد، گفت : یکی از ضرورت‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، مباحث مربوط به سد سازی و توجه به بهره‌گیری از منابع آبی است.

وی افزود: پیش از انقلاب 19 سد در کشور داشتیم که همگی توسط مهندسان خارجی احداث شده بود، اما پس از انقلاب این رقم به 172 سد رسید که 58 سد در دهه ۹۰ به مورد بهره برداری قرار گرفت .

حاج رسولیها با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد : تمامی این پیشرفت ها در منابع آبی کشور به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و توجه به توسعه زیر بنایی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: استان گیلان از استانهای غنی در مورد منابع آبی است که ظرفیت ایجاد سد را داشته و اگر از لحاظ منابع آب شرب شهرستان رشت در آسودگی خاطر به سر می برد، به جهت ایجاد سد در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در استان های شمالی مبحث آب بندان‌ها دارای اهمیت است ، تاکید کرد : بازدهی آب بندان ها در این استانها ، قابل توجه است و امیدواریم از پتانسیل آب بندان ها برای بهره گیری از آب های سطحی که بدون استفاده راهی دریا می شود ، بهره‌گیری شود.

مدیر عامل شرکت منابع آب ایران به موضوع مهندسی رودخانه ها اشاره کرد و گفت : حساسیت در مبحث مهندسی رودخانه ها باید بیشتر شود، چون در صورت عدم توجه به این امر ،صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست استان وارد خواهد شد.

عناوین برگزیده