تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۷۵۷
کد خبر: ۲۵۸۶۸۲
سرویس خبر : انرژی

"بیواتانول" کرمانشاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

‌می‌متالز - به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه پروژه "بیواتانول" تا اواخر پاییز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، محسن دارابی با بیان اینکه هم اکنون پروژه بیواتانول پیشرفت خوبی دارد و روند اجرای این طرح به خوبی پیش می‌رود، اظهار کرد: طبق قولی که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به ما داده، این پروژه تا پایان شهریور و در حالت بدبینانه تا پایان پاییز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی سرمایه‌گذاری پروژه بیواتانول کرمانشاه را به نرخ امروز نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: عملیات اجرای این طرح از اواخر سال ۱۳۹۴ آغاز شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ظرفیت تولیدی این واحد را ۶۰ میلیون لیتر در سال اعلام کرد و یادآور شد: تولیدات کارخانه بیواتانول به عنوان افزودنی در پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دارابی از مزایای راه‌اندازی این پروژه یاد کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح سالانه ۶۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.

این پروژه در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه در حال اجرا است و بیواتانولی که در این واحد از ذرت و ضایعات گندم تولید می‌شود، بعنوان مکمل بنزین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیش‌بینی شده با راه‌اندازی بیواتانول، برای نزدیک به ۱۵۰ نفر اشتغالزایی صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده