تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۳:۱۱
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۵۹۵۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مریوان رکورددار کشف ماینر در کردستان شد

‌می‌متالز - مدیر توزیع برق شهرستان مریوان گفت: از ابتدای طرح کشفیات ماینر، شهرستان مریوان با کشف ۳۱۵ دستگاه ماینر رکوددار کشف دستگاه‌های استخراج رمز ارز در استان می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، عبدالرحمن مرادی گفت: از ابتدای طرح کشفیات ماینر ۳۱۵ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در شهرستان مریوان با همکاری مراجع قضایی و انتظامی شناسایی و کشف شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان گفت: میزان برق مصرفی دستگاه‌های کشف شده معادل مصرف روزانه ۳۲۰۰مشترک خانگی است.

به گفته او در مجموع ارزش این تعداد ماینر کشف شده در شهرستان مریوان بالغ بر ۸ میلیارد تومان توسط کارشناسان تعیین شده است.

مرادی می‌گوید: قریب به ۲۲ درصد ازمراکز کشف شده در این شهرستان با استفاده از گزارش‌های مردمی شناسایی شده اند که ۹۰ درصد آن‌ها در بخش خانگی بوده است.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان گفت: تنها طی چند روز اخیر بالغ بر ۱۴ دستگاه ماینر در مریوان کشف و ضبط شده است، که مطابق دستورالعمل ارسالی ازسوی توانیر این اقدامات با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی صورت گرفته و پرونده متخلفان جهت پیگرد قانونی تحویل نهاد‌های امنیتی و قضایی شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان در پایان از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز سریعأ موضوع را از طریق ۳ شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات برق، ۱۱۰ پلیس انتظامی و یا شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی و اقدامات لازم صورت پذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده