تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۱۰۷۷۴
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان:

۲۸۰۰ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در کرمان کشف شد

‌می‌متالز - سلیمانی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در محدوده شرکت توزیع برق شمال استان کرمان کشف و ضبط شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد سلیمانی با اشاره به کشف و ضبط ۱۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در شهر کرمان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در محدوده شرکت توزیع برق شمال استان کرمان کشف و ضبط شده است.

او از مشترکین صنعت برق و اهالی کرمان و شهرستان‌های تابعه خواست موارد مشکوک استخراج غیرمجاز رمز ارز در نزدیکی منزل یا محل کار خود را از طریق درگاه اینترنتی شکایات توانیر، بخش مربوط به ثبت رمز ارز غیرمجاز و یا با گزارش به مرکز اتفاقات برق به شماره ۱۲۱ و یا ۱۱۰ اعلام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با هشدار به استفاده کنندگان غیرمجاز از این دستگاه ها، بیان کرد: هر گونه استفاده غیرمجاز از برق در دستگاه‌های ماینر از سوی این شرکت به دقت رصد شده و با متخلفان طبق مقررات برخورد خواهد شد.

او افزود: طبق مصوبات در پیک مصرف برق، انشعاب متخلف به مدت ۳ ماه قطع می‌شود و در صورت تکرار به مدت یک سال امکان قطع انشعاب وجود دارد. ضمن اینکه کلیه هزینه‌های برق مصرفی و نیز خسارات وارده به شبکه برق با قیمت‌های تمام شده انرژی محاسبه و اخذ می‌شود.

سلیمانی بابیان اینکه استفاده کنندگان غیرمجاز یا افراد متخلف پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد، بیان کرد: در این روز‌های گرم که مصرف برق به دلیل استفاده از سیستم‌های سرمایشی بالا رفته و نیاز به همراهی مردم و مشترکین برای صرفه جویی برق به منظور پایداری شبکه و گذر از روز‌های اوج بار می‌باشد، استفاده از این دستگاه‌های غیرمجاز و پرمصرف، اجحاف در حق مشترکین و منابع ملی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده