تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۵۹۶۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آمادگی شهر تبریز برای خواهرخواندگی با یکی از شهر‌های الجزایر

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در دیدار هیات اقتصادی آذربایجان شرقی و سفیر الجزایر با اعلام آمادگی تبریز برای خواهرخواندگی با یکی از شهر‌های صنعتی الجزایر افزود: استان ما آماده همکاری دوسویه در بخش اقتصادی بوده و امیدواریم بتوانیم در کمترین زمان پذیرای هیات اقتصادی الجزایری در تبریز باشیم.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان افزود: این استان آماده همکاری دوسویه در بخش اقتصادی با کشور الجزایر بوده و امیدواریم بتوانیم در کمترین زمان پذیرای هیئت اقتصادی الجزایری در تبریز باشیم.

وی ضمن معرفی بخشی از ویژگی‌های اقتصادی استان، عنوان کرد: تبریز از دیرباز قطب تجارت و صنعت بوده و مارکوپولو این شهر را به‌عنوان صنعتی‌ترین و تجاری‌ترین شهر ایران معرفی کرده به‌طوری‌که ۶۰ درصد کفش چرم ایران در تبریز تولید می‌شود و قدمت تولید کفش در این کهن شهر برابر با کشور ایتالیا است.

پرنیان افزود: تراکتورسازی تبریز یکی از بزرگ‌ترین تراکتورسازی‌های جهان است که انواع تراکتور را در تبریز تولید کرده و به بیشتر کشور‌های دنیا صادر می‌کند؛ همچنین بیشترین ذخیره معدن ایران در آذربایجان شرقی بوده و اگر اکتشافات کامل انجام شود، بزرگ‌ترین معدن مس جهان نیز در این استان قرار دارد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی داد: بزرگ‌ترین منطقه آزاد تجاری کشور در استان آذربایجان شرقی است و سومین تولیدکننده فولاد در کشور هستیم، همچنین ۶۰ درصد کارخانه‌های تولید قیر در تبریز فعالیت می‌کنند و ۵۷۰ کارخانه مواد غذایی در تبریز وجود دارد که محصولاتی باکیفیت بالا و قیمت پایین به چندین کشور جهان صادر می‌کنند و در قطعه‌سازی، مجموعه‌سازی و خودرو‌های تجاری نیز قطب اصلی کشور بوده و در حوزه تولید و مونتاژ لوازم‌خانگی نیز دارای رتبه برتر در کشور هستیم.

پرنیان تصریح کرد: به‌طور یقین صنعتگران و تاجران تبریزی و آذربایجانی نیز علاقه دوچندان برای حضور در کشور دوست و برادر الجزایر رادارند.

سفیر الجزایر نیز روابط سیاسی کشور خود با ایران را عالی توصیف کرد و افزود:، اما برخلاف روابط سیاسی مطلوب، روابط اقتصادی میان دو کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی افزود: علت توسعه نیافتن روابط اقتصادی میان دو کشور از سویی تحریم‌ها بوده و از سوی دیگر نبود شناخت تجار ایران و الجزایر از بازار کشور‌های یکدیگر است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده