تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۷۰۳
کد خبر: ۲۶۰۲۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دومین هفته مثبت متوالی طلا/ مسیر دلاری سکه

‌می‌متالز - بازار طلا و سکه در نخستین روز معاملاتی هفته کار خود را صعودی آغاز کرد؛ به‌طوری که همزمان با رشد مجدد نرخ دلار در بازار آزاد در پی هیجانات ایجاد شده از اخبار مرتبط با بی حرکت ماندن روند مذاکرات، سکه امامی نیز رشد قیمت را شاهد بود.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در سطح جهانی هفته گذشته در اثر افت و خیز‌های شاخص دلار و افزایش تمایلات نزولی آن، نوسانات صعودی را تجربه کرد. این فلز گرانبها پس از ثبت چهار هفته کاهش متوالی، حال دو هفته است که رشد قابل توجهی را شاهد بوده و توانسته مقداری از افت‌های گذشته را جبران کند.

بر این اساس با تقویت بیشتر طلا در روز‌های پایانی هفته اخیر، بهای این فلز در مسیر دومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت. علاوه بر این لازم به ذکر است که طلا در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر تعدیل انتظارات بازار از سیاست‌های پولی فدرال رزرو برای سال آینده و مهم‌تر از همه ضعیف‌تر شدن شاخص دلار قرار گرفته است.

بر این اساس طلای جهانی با عملکرد هفتگی مثبت ۵۲/ ۰ درصدی کار خود را در سطح ۱۸۵۴ دلار در هر اونس به پایان رساند. تحلیلگران معتقدند با توجه به شرایط موجود بازار هفته جاری نیز پرنوسان باشد.

 

شروع صعودی بازار طلا و سکه

روز شنبه فلز گرانبهای داخلی به قیمت ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

علاوه بر این لازم به ذکر است فاصله بین ارزش ذاتی و بازاری این سکه مجددا به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. این به آن معناست که انتظارات صعودی در بازار سکه همچنان در سطوح بالایی قرار دارد.

از نظر کارشناسان بازار، احتمال وقوع نوسان غیرمنطقی با توجه به حباب موجود در بازار سکه، زیاد شده است. در ضمن گفته می‌شود نرخ ارز مسیر اصلی قیمت گذاری روی سکه را تعیین می‌کند. با توجه به شرایط موجود در بازار ارز، سرعت تغییرات قیمت سکه در مسیر دلار قرار دارد.


منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده