تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۶۰۹۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختیارات ویژه ارزی سران قوا به بانک مرکزی/ معاملات فردایی طلا و سکه ممنوع شد

‌می‌متالز - براساس مصوبات جدید سران قوا به بانک مرکزی، اختیارات این بانک برای مداخله در بازار ارز افزایش یافته ضمن اینکه معاملات فردایی طلا و سکه نیز ممنوع شده است.

به گزارش می‌متالز، خبر‌های رسیده بیانگر آن است که با مجوز سران قوا در جلسه شب گذشته، اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز افزایش یافته و این بانک مجاز است به صورت نامحدود در بازار مداخله کند.

علی صالح آبادی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود اختیارات ویژه ارزی به بانک مرکزی داده می‌شود. برهمین اساس نیز شب گذشته به منظور کمک به بانک مرکزی در اجرای مصوبات جدید ارزی، تعدادی از صراف‌های منتخب در ساختان بانک مرکزی با مدیران ارزی این بانک جلسه داشتند.

احمد لواسانی رئیس سابق شورای عالی کانون صرافان در همین ارتباط تأکید کرد که سران قوا در جلسه در جلسه دیشب تصمیم گرفتند که اختیارات ویژه‌ای را به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز و طلا اعطا کنند که جزییات آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به جلسه دیشب جمعی از صرافان در بانک مرکزی افزود: قطعا با افزایش اختیارات بانک مرکزی شاهد برقراری ثبات و آرامش در بازار ارز خواهیم بود و سیاست‌گذار ارزی آزادی عمل بیشتری برای بازارسازی خواهد داشت.

وی با هشدار به اخلاگران در نظام ارزی تاکید کرد: ابتکار عمل بانک مرکزی با مجوزی که از سران قوا دریافت کرده قطعا به مقابله با سودجویان در بازار خواهد انجامید و بساط سوداگری را جمع خواهد کرد.

معاملات فردایی طلا و سکه ممنوع شد/ بازار طلا آرام می‌شود؟

از دیگر خبر‌های مهم "ممنوعیت معاملات فردایی طلا" است، آنهم زمانی که بازار طلا و سکه در روز‌های اخیر با نوسان زیادی همراه بوده و رکورد‌های بالایی را به ثبت رسانده است؛ بنابراین با این مصوبه، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگرد قرار می‌گیرند. گفته می‌شود همزمان با آغاز اجرای مصوبات جدید ارزی و طلایی در بازار، صبح امروز دو نفر از دلال‌های بزرگ طلا و ارز به اتهام معاملات غیرقانونی و گسترده طلا و ارز بازداشت شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده