تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۳۴۳
کد خبر: ۲۶۲۴۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی بازار‌های دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازار‌های مالی ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

‌می‌متالز - امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ دلار صرافی رشد را تجربه کرد. قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مثل روز گذشته کاهشی بود. از آنسو در بازار سرمایه نیز شاخص بورس صعودی بود.

به گزارش می‌متالز، امروز قیمت دلار صرافی ملی مانند چند روز اخیر روندی افزایشی را طی کرد. از آنسو در بازار طلا و سکه قیمت‌ها در موقعیت عقب‌نشینی قرار دارند و به کانال قبلی بازگشته‌اند. شاخص بورس نیز افزایشی است.

پیش‌بینی بیت‌کوین

آخرین باری که قیمت بیت‌کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار بود به دو سال پیش برمی‌گردد. یعنی سال ۲۰۲۲، اما بیت‌کوین حالا در محدوده ۲۲ هزار دلار معامله می‌شود و فاصله زیادی با دو سال گذشته خود ندارد. ریزش بیت‌کوین از محدوده ۳۰ هزار دلار بسیار وحشیانه بود و ارزش بازار رمزارز‌ها به ۹۹۰ میلیارد دلار رسید. داده‌های coinglass نشان می‌دهند که بیش از ۱/۳۰ میلیارد دلار از موقعیت‌های معاملات آتی بیت‌کوین لیکویید شدند.

هم کسانی که معامله فروش روی بیت‌کوین داشتند و هم کسانی که معامله خرید، هر دو ضرر کردند. مثلا براساس داده‌ها با از رسیدن قیمت به ۲۵ هزار دلار معامله‌گران به برگشت قیمت امیدوار شدند و معامله خرید باز کردند. اما قیمت دوباره سقوط کرد. البته مقدار لیکوید موقعیت خرید بسیار بیشتر از فروش بود. ۸۲۳ میلیون دلار مربوط به موقعیت‌های خرید بود.


معامله‌گرانی هم که موقعیت فروش داشتند ۵۷۸ میلیون دلار از دست دادند. چون بازار مستقیم ریزش نکرد و نوسا‌ن‌ها برخی از پوزیشن‌ها را لیکویید کرد. براساس گزارش‌ها ۲۷۳ هزار معامله‌گر در جریان خون‌ریزی دیروز بازار لیکویید شدند و دارایی خود را از دست دادند.

در زمان نوشتن این گزارش بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۲۲ هزار و ۴۰۰ دلار رو اتریوم در محدوده هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود. اگر محدوده حمایت ۲۱ هزار دلار از دست برود باید انتظار ریزش تا ۱۹ هزار دلار را داشته باشیم.

محدوده ۲۱ هزار دلار یک حمایت معتبر است که احتمال می‌رود کف قیمت بیت‌کوین باشد. اما اگر این محدوده از دست برود احتمالا بیت‌کوین تا ۱۹ هزار دلار ریزش می‌کند. در حال حاضر بیت‌کوین حدود ۷۰ درصد با سقف قیمتی خود فاصله دارد و این نشان از دوره‌های تاریخی زمستان بیت‌کوین است.

 

تعداد بازدید : 3

پیش‌بینی بورس

شاخص کل بورس دیروز رشد ۲٫۵ درصدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۵۷۱ هزار واحد رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند روبه بالایی را پشت سر می‌گذارد. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز مثبت شود.


محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درخصوص سهام عدالت متوفیان گفت: پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها نشان می‌دهد می‌توانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.

ایمان رئیسی بیان کرد: گروه‌های دلاری این بار ناجی بازار شدند و برای فردا بازار را متعادل ارزیابی می‌کنم.

پیش‌بینی دلار و طلا

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار‌های مالی بیان کرد: دولت پیش از این در یک حرکت سعی کرد قیمت دلار و قیمت طلا را تصنعی پایین نگه دارد. درنتیجه فنر این دو بازار جمع و آماده نوسان شد.

او ادامه داد: حالا قطعنامه و تنش‌های بین‌المللی احتمال نوسان را بیش از پیش کرد. طلا و سکه اکنون حباب دارند و و روی سقف تاریخی خود قرار گرفته‌اند که این کانال با یک مقاومت همراه است.

همچنین جواد فلاحیان، دیگر کارشناس بازار‌های مالی روند طلا را در آینده نوسانی پیش‌بینی کرد. او همچنین گفت ممکن است به علت ارزپاشی چند روزی قیمت دلار پایین بیاید، اما به‌طور کلی روند آن افزایشی است.

مریم محبیریال یک کارشناس بازار‌های مالی دیگر نیز روند طلا و سکه را افزایشی دانست.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده