تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۲۶۱۹۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتفاق کم سابقه در بازار طلا/ قیمت طلا امروز اعلام نشد؟

‌می‌متالز - اگرچه اتحادیه طلا و جواهر تهران هر روز قیمت‌های جدید بازار را اعلام می‌کرد، اما امروز در اقدامی کم سابقه قیمت طلا را به روز نکرد و قیمت سکه هم تا عصر اعلام نشد.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا امروز ۲۱ خرداد ماه هنوز توسط اتحادیه طلا و جواهر اعلام نشده است. اما این اتحادیه ساعتی قبل قیمت سکه را اعلام کرد. قیمتی که نشان می‌داد سکه طرح جدید و قدیم هر دو وارد کانال قیمتی جدید شده‌اند.

بر اساس گزارش اتحادیه، قیمت سکه طرح جدید کانال ۱۵ میلیون تومانی را امروز پس گرفت و سکه تمام بهار آزادی به ۱۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح قدیم هم بعد از مدت‌ها وارد کانال جدید شد و به ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. این اعداد در حالی است که قیمت سکه در روز پنج شنبه و پایان بازار در کانال ۱۴ میلیون تومان بود.

قیمت نیم سکه امروز ۲۱ خرداد ماه به یک قدمی ۹ میلیون تومان رسید و ۸ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان شد. قیمت ربع سکه هم به ۵ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی هم ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.
اگرچه اتحادیه طلا و جواهر تهران هنوز نرخ طلای ۱۸ عیار را اعلام نکرده است، اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز قیمت طلای ۱۸ عیار را اعلام کرد که نشان‌دهنده روند صعودی قیمت است. به گزارش این سایت، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۷۶ هزار تومان است.

بازار خرید و فروش طلا قفل شد؟

نوسان بازار طلا و ارز سبب سردرگمی فروشندگان و خریداران شده است. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که چند روزی است طلافروشان به‌دلیل نوسانات قیمتی و ناهماهنگی در قیمت‌ها از فروش طلا و سکه امتناع می‌کنند.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش خرید و فروش طلا و سکه در بازار خبر داده و گفته بود: باتوجه به نوساناتی که در روز‌های پایانی هفته گذشته در قیمت طلا و سکه وجود داشت و ناهماهنگی بین قیمت سایت‌ها و قیمت بازار، طلافروشان نمی‌توانستند درست نرخ‌ها را دریافت کنند در نتیجه خریدوفروش‌ها به حداقل رسیده بود.

این فعال بازار می‌گوید بازار همچنان در انتظار ثبات و ارامش است تا معاملات خود را از سر بگیرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده