تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۶۱۵۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سکه تغییر کانال داد/ دلار و یورو چقدر رشد کردند؟

‌می‌متالز - طی معاملات امروز ۱۷ خرداد، قیمت سکه امامی به زیر ۱۴ میلیون بازگشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۱۱۸ تومان اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا امروز سه‌شنبه نزدیک به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای خود باقی ماند، زیرا سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که برنامه‌های سختگیرانه بانک‌های مرکزی بزرگ نرخ بهره را برای مدت طولانی بالا نگه می‌دارد و بازدهی خزانه‌داری آمریکا و متعاقبا دلار را افزایش می‌دهد.

 بهای هر اونس طلا تا ساعت۱۰ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۴۰ درصد کاهش به ۱۸۳۹ دلار رسید و بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۸۴۰ دلار رسید. در اوایل جلسه، شمش به ۱۸۳۶ دلار و ۱۰ سنت رسید که کمترین میزان از اول ژوئن بود.

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI، گفت: حرکت بالاتر در بازدهی ایالات‌متحده در آستانه حراج اوراق قرضه این هفته ایالات‌متحده، سرمایه‌گذاران طلا را به وحشت می‌اندازد و دلار به دلیل این بازدهی بالاتر افزایش می‌یابد. دلار با تقویت بازده ۱۰ ساله به بالاترین حد خود در نزدیک به یک ماه گذشته رسید.

 

پیش‌بینی تحلیلگران جی‌پی‌مورگان از آینده طلا چیست؟ ‎

تحلیلگران جی‌پی‌مورگان انتظار دارند که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در تمایل ریسک سرمایه‌گذاران و ادامه افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا، معاملات طلا به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس برسد.

فدرال رزرو در مسیر افزایش نیم واحدی نرخ بهره در ماه‌های ژوئن و جولای است و گزارش مشاغل قوی هفته گذشته انتظارات بانک مرکزی ایالات‌متحده را برای ادامه انقباضات افزایش داد. بانک مرکزی اروپا در اواخر این هفته تشکیل جلسه می‌دهد، زیرا سرمایه‌گذاران شرط بندی خود را برای افزایش نرخ در سال جاری افزایش داده‌اند.

نرخ‌های بالاتر جذابیت طلا را کاهش می‌دهد، زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد. اینس گفت: در نهایت، ما در یک محیط جهانی افزایش نرخ بهره بانک مرکزی هستیم که در ابتدا برای طلا بد است، اما مسلما افزایش نرخ‌ها پیامد‌های رشد اقتصادی را به همراه دارد. در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس پلاتین با ۱.۲ درصد کاهش به ۱۰۰۵ دلار و ۵۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۰۱۲ دلار و ۶۹ سنت رسید و بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۲ دلار رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

 قیمت دلار در صرافی بانکی امروز ۱۷ خرداد برای فروش ۲۶ هزار و ۵۵۲ تومان بود. این صرافی دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۲۸۷ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۹۲ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۶۹۲ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۰۷ تومان است.

‌قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا ۱۸ عیار برای هر گرم، یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۱۱۸ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هشت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سه میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

 

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده