تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۳۵
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۶۰۳۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هشدار آلمان در مورد فروپاشی یکپارچگی اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌های روسیه

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد آلمان هشدار داد یکپارچگی اتحادیه اروپا به خاطر اختلاف نظر درمورد تحریم نفت روسیه در خطر است.

به گزارش می‌متالز، وزیر اقتصاد آلمان به‌دنبال ادامه اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه هشدار داد یکپارچگی این اتحادیه به خاطر این تحریم‌ها به خطر افتاده‌است.

این اظهارات رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان پس‌از شکست اجلاس سفرای اتحادیه اروپا در روز یکشنبه برای توافق بر سر تحریم نفت روسیه انجام شد. این طرح شامل توقف واردات نفت روسیه می‌شود که هفته‌هاست به‌خاطر مخالفت مجارستان متوقف مانده‌است.

هابک در گفتگو با خبرنگاران در روز یکشنبه گفت: «پس‌از حمله روسیه به اوکراین، نتیجه اتحاد اروپا را دیدیم و امیدواریم این اتحاد در اجلاس روز دوشنبه هم ادامه داشته باشد، اما یکپارچگی این اتحادیه روزبه‌روز در حال فروپاشی است».

این اظهارات هابک بر مشکلاتی که اتحادیه اروپا برای گسترش تحریم‌ها علیه مسکو با آن مواجه است تاکید دارد. اتحادیه اروپا تلاش می‌کند آن بخشی از اقتصاد اروپا را که شدیداً وابسته به واردات نفت و گاز از روسیه است حفظ کند.

وزیر اقتصاد آلمان گفت: «اروپا هنوز هم یک منطقه اقتصادی بزرگ با قدرت‌های اقتصادی قابل‌ملاحظه است و اگر متحد بماند می‌تواند از این قدرت استفاده کند».

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا دیروز تلاش کردند در مورد طرح تحریم واردات نفت روسیه از طریق دریا به توافق برسند. طبق این طرح، واردات نفت از این کشور از طریق خط لوله ادامه خواهد داشت. این تحریم دوسوم واردات اروپا از روسیه را شامل می‌شود، اما جریان نفت به مجارستان و سایر کشور‌ها از جمله آلمان حفظ خواهد شد.

این راه‌حل برای برطرف کردن نگرانی و حفظ امنیت انرژی در کشور‌هایی مانند مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک در نظر گرفته‌شده است.

اما برخی مقامات این اتحادیه نگرانند معاف کردن واردات نفت روسیه از طریق خط لوله از تحریم‌ها باعث مختل شدن بازار نفت شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده