تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۶۰۴۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نشست سران اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه

‌می‌متالز - یک منبع آگاه در بروکسل اعلام کرد که رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار است در نشست سران این اتحادیه که امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه) برگزار می‌شود، درباره مشکلات ایجاد شده برای مصادره دارایی‌های روسیه مذاکره کنند.

به گزارش می‌متالز، یک منبع آگاه در بروکسل اعلام کرد که رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار است در نشست سران این اتحادیه که امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه) برگزار می‌شود، درباره مشکلات ایجاد شده برای مصادره دارایی‌های روسیه مذاکره کنند.

این منبع گفت: رهبران کشور‌ها قرار است درباره اوضاع پیرامون توقیف دارایی‌های (روسیه) مذاکره کنند. از لحاظ حقوقی، این اقدام در برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا در عمل غیر ممکن است، در حالی که در برخی دیگر از کشور‌ها این امکان وجود دارد.

وی افزود: ما مذاکرات فشرده‌ای را درباره این موضوع خواهیم داشت.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ZDF آلمان گفت که اتحادیه اروپا به بحث درباره راه‌های احتمالی استفاده از دارایی‌های مسدود شده تجار روسی برای تامین مالی بازسازی اوکراین پس از درگیری ادامه می‌دهد.

جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز به کشور‌های عضو پیشنهاد کرد تا با توقیف دارایی‌های مسدود شده ارزی روسیه، این منابع را برای بازسازی اوکراین استفاده کنند.

به گفته الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر طلا و ارزی روسیه در نتیجه تحریم‌های غرب که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین بر بانک مرکزی روسیه اعمال شد، مسدود شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده