تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۹
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۶۰۵۸۶
سرویس خبر : زمین شناسی

طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور در کردستان افتتاح شد

‌می‌متالز - طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور روز سه شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمع دیگری از مسوولان کشوری و استانی در فرودگاه سنندج افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، استاندار کردستان روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: با توجه به پایش ظرفیت‌های استان و نگاه ویژه وزارت صمت، اجرای طرح تحول زمین شناسی در کردستان به عنوان دومین استان کشور، انتخاب شد.

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به اینکه این طرح راهبردی به طور رسمی از امروز در استان آغاز شد، اعلام کرد: سازمان زمین شناسی کشور ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در استان اعتبار اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده نتایج این طرح بعد از یک سال جمع آوری و در اختیار استان قرار داده می‌شود، یادآور شد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های معدنی همواره یکی از مطالبات مردم استان است.

استاندار کردستان اظهار داشت: گام نخست اجرای این طرح شناسایی ذخایر معدنی است و مراحل مهم دیگر هم استخراج و فرآوری و اجرای زنجیره کامل در این بخش است تا اینگونه مانع از خروج مواد معدنی به صورت خام در استان باشیم.

زارعی کوشا ادامه داد: بی شک اجرای صحیح این طرح منجر به توسعه سرمایه گذاری و در نتیجه افزایش اشتغال در منطقه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده