تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۲۶۰۷۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دشتی اردکانی خبر داد؛

جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس جمهور برگزار شد

‌می‌متالز - عضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی از برگزاری نشست این هیئت به ریاست رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: حجت‌الاسلام رئیسی در این جلسه بر حفظ منابع صندوق و اخذ مطالبات از بدهکاران صندوق توسعه ملی تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا دشتی اردکانی عضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی، از برگزاری نشست این هیات به ریاست رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این جلسه شب گذشته با حضور اوجی وزیر نفت، عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صالح آبادی رئیس بانک مرکزی، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات، موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس، عبداللهی رئیس اتاق بازرگانی، غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی و میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به محور‌های بررسی شده در این جلسه اظهار کرد: تغییر دوره تامین مالی و یا امهال تسهیلات پرداختی به طرح‌های دولتی، اعمال برخی از تسهیلات پرداختی به دولت، شیوه‌نامه شرایط و ضوابط سرمایه‌گذاری خارجی، بررسی شیوه‌نامه شرایط و ضوابط سرمایه‌گذاری داخلی، بودجه ستاد صندوق توسعه ملی در سال ۱۴۰۱، اخذ اطلاعات فروش نفت از وزارت اطلاعات در راستای استقرار حساب‌های تعهدی، افزایش دوران تامین مالی تسهیلات ارزی پرداختی به برخی از پروژه‌ها و تعیین نرخ سود تسهیلات به سایر کشور‌ها از جمله مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به تایید اعضای هیئت امنای صندوق توسعه ملی رسید.

دشتی اردکانی بیان کرد: رئیس‌جمهور نیز در این نشست تاکید کرد، منابع صندوق توسعه باید حفظ و معوقات صندوق نیز باید به سرعت از بدهکاران اخذ شود. حجت‌الاسلام رییسی، صندوق توسعه ملی را یکی از ارکان و زیرساخت‌های مالی کشور برشمرد و بر عملکرد این صندوق براساس قانون تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده