تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۴
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۲۴۷۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زمینه تشکیل صندوق مشترک پولی میان ایران و برزیل، فراهم شد

‌می‌متالز - رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: به زودی می‌توانیم با توافق بانک‌های ایران و برزیل، صندوق مشترک پولی برای پرداخت مطالبات ارز حاصل از صادرات یا واردات بازرگانان هر دو کشور را فراهم کنیم.

به گزارش می‌متالز، سید فخرالدین عامریان، رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل، از دیدار اعضای هیات مدیره این اتاق مشترک با سفیر جدید برزیل خبر داد و گفت: در این دیدار از ایشان دعوت شد تا با حضور و بازدید از استان‌های مختلف ایران، از نزدیک با پتانسیل‌های موجود در هر یک از استان‌ها آشنا شود. چراکه طرح سفر‌های استانی با حضور نمایندگان اتاق مشترک و سفارت برزیل، زمینه ساز مناسب و موثری در جهت هموار کردن راه تجار ایرانی در برزیل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل بین تاجران ایرانی و برزیلی، انتقال پول است، تصریح کرد: این مشکل با توجه به حضور ایران در بریکس به راحتی قابل حل است و به زودی می‌توانیم با توافق بانک‌های دو کشور، صندوق مشترک پولی برای پرداخت مطالبات ارز حاصل از صادرات یا واردات بازرگانان هر دو کشور را فراهم کنیم.

رئیس اتاق ایران و برزیل استفاده از پتانسیل موجود در سفارت برزیل را عامل مهم در حل این مشکل دانست.

در این دیدار سفیر برزیل هم طرح بازدید‌های استانی را بسیار موثر خواند و خواستار برنامه‌ریزی بازدید‌ها شد. او ضمن اشاره به سابقه تجاری بین دو کشور، توسعه و ارتقا سطح تعاملات تجاری با ایران را یکی از برنامه‌های اصلی خود عنوان کرد و گفت: مشارکت و تعامل راهبردی با اتاق مشترک در این زمینه می‌تواند موانع موجود را تا حدود زیادی مرتفع کند.

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

عناوین برگزیده