تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۰۹۴۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در کارگروه توسعه صادرات استان یزد مطرح شد؛

گسترش همکاری‌های تجاری صندوق ضمانت صادرات ایران و استانداری یزد

‌می‌متالز - مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: هدف مان این است که با شناسایی بازار‌های هدف و حضور در استان‌ها، ضمن آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی از خدمات صندوق، همکاری‌های اقتصادی و تجاری‌مان را نیز گسترش دهیم.

به گزارش می‌متالز، «سیدامیر برهانی» مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان یزد که با حضور «مهران فاطمی» استاندار یزد و همچنین بخشی از فعالان اقتصادی و مدیران استان و «محمدمهدی برادران» معاون وزیر صمت برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق افزود: متاسفانه عدم آشنایی بازرگانان با عملکرد خدمات صندوق سبب شده تا نتوانند با بهره گیری از خدمات ریسک‌های خود را کاهش دهند.

وی با اشاره به خدمات قابل ارائه صندوق ضمانت صادرات ایران به تجار و فعالان اقتصادی یادآور شد: با توجه به فعالیت بازرگانان در فضای تجاری پرریسک که عمده مقاصد صادراتی آنان است، می‌توانند با بهره‌مندی از پوشش‌های صندوق در صورت بروز خسارت متناسب با نوع بیمه آن را دریافت کنند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اضافه کرد: روش‌های نوین خلاقانه‌ای که در حوزه تجارت خارجی در دولت سیزدهم شروع شده و بخشی اتفاق افتاده، قطعا برای صادرکنندگان منشأ اثر خواهد بود.

وی با اشاره به ارائه گواهی کارگزاری به اتاق بازرگانی یزد خاطرنشان کرد: با توجه به شناخت خوبی که اتاق بازرگانی به‌عنوان بخش خصوصی از بازار‌های صادراتی و تعامل مناسبی که با صادرکنندگان دارد، این اقدام می‌تواند در تسهیل امور ارائه خدمات صندوق به آن‌ها اثر گذار باشد.

برهانی با بیان اینکه استان یزد پتانسیل‌های زیادی در بخش تجارت خارجی دارد و تراز مثبت تجاری استان گویای این مسئله است، افزود با امضاء تفاهم نامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران و استانداری یزد در روان سازی عملیات اجرایی بخش خصوصی و صادرکنندگان موثر می‌باشد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: ظرفیت‌های ارزشمندی در صندوق ضمانت صادرات ایران وجود دارد که کمتر استفاده شده و یکی از کار‌ها تبیین این ظرفیت‌ها توسط اتاق بازرگانی و استفاده حداکثری از خدمات صندوق است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته درخصوص ایجاد یزد نوین قطعاً بهر‌ه‌مندی از خدمات صندوق تحولات قابل توجهی را در حوزه صادرات به‌عنوان محور تحول استان بوجود خواهد آورد.

استاندار یزد اضافه کرد: استفاده از مدل‌های ارزی جدید، رمزارزها، ارز‌های دیجیتالی درحوزه تجارت باید مورد توجه بخش خصوصی قرار گیرد و مشارکت در تعمیم سازی از طریق متولیان سیاست‌گذاری‌ها از محور‌های اساسی کارگروه سند یزد نوین خواهد بود.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران و استانداری یزد در جهت توسعه صادرات استان و تسهیل امور صادرکنندگان به امضاء رسید.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده