تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۰۷۰۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برای نخستین مرتبه رقم خورد؛

عضویت دائم صندوق ضمانت صادرات ایران در کمیته کوتاه مدت «اتحادیه برن»

‌می‌متالز - صندوق ضمانت صادرات ایران برای نخستین مرتبه موفق به کسب اکثریت آرای اعضای «اتحادیه برن» برای عضویت دائم در کمیته کوتاه مدت این اتحادیه شد.

به گزارش می‌متالز، دبیرخانه «اتحادیه برن (Berne Union)» در ماه ژوئن ۲۰۲۳ اعلام کرد که با اکثریت آرای اعضا، صندوق ضمانت صادرات ایران واجد شرایط عضویت در کمیته کوتاه مدت این اتحادیه شناخته شده و به عضویت دائمی این کمیته درآمد.

این اتفاق مهم درحالی برای نخستین مرتبه رقم خورد که طبق اعلام اتحادیه برن، صندوق ضمانت صادرات ایران با توجه به رشد قابل توجه پوشش‌های بیمه‌ای کوتاه مدت در حمایت از صادرات کالا و خدمات ایرانی و مذاکره گسترده و حضور مقامات ارشد آن در نشست‌های دوره‌ای و تخصصی این اتحادیه، فرصت عضویت دائمی در کمیته کوتاه مدت این اتحادیه را کسب کرده است.

گفتنی است، در سال‌های اخیر بیشترین حجم پوشش‌های بیمه‌ای صندوق مربوط به اعتبارات صادراتی کوتاه مدت بوده که حاکی از اهمیت این بخش در عملکرد اتحادیه برن است.

این اتحادیه، تشکل بین‌المللی بیمه‌گران اعتبار و سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه اعتبار صادراتی است که با هدف حمایت از پذیرش جهانی اصول صحیح بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه‌گذاری خارجی، در سال ۱۹۳۴ تاسیس شده است.

اتحادیه برن از ۸۵ عضو شامل موسسات اعتبار صادراتی دولتی (ECA)، بیمه‌گران خصوصی و آژانس‌های چند جانبه از ۷۳ کشور جهان تشکیل شده و نمایانگر تمامی جوانب صنعت بیمه اعتباری در سطح بین‌المللی است.

دبیرخانه این اتحادیه در لندن واقع شده و در حال حاضر ۴ کمیته تخصصی در آن فعالیت دارند که شامل: کمیته کوتاه مدت، کمیته میان و بلند مدت، کمیته موسسات اعتبار صادراتی و کمیته کلوپ پراگ (موسسات اعتبار صادرات در حال توسعه) هستند.

طی سال‌های گذشته صندوق ضمانت صادرات ایران در کمیته کلوپ پراگ فعالانه حضور داشته و هم اکنون صندوق با عضویت دائمی در دو کمیته از چهار کمیته فوق، جایگاه خود را به عنوان یک موسسه اعتباری صادراتی مهم و پیش‌رو در منطقه خاورمیانه مستحکم‌تر کرده است.

از سوی دیگر این جایگاه، فرصت مناسبی برای تبادل دانش و استفاده از تجارب اعتباری کمیته‌های مذکور را برای صندوق ضمانت صادرات ایران فراهم کرده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده