تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۹۳۵۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در راستای حمایت بیشتر از تولید و کارآفرینی؛

تفاهم‌نامه همکاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بانک سینا امضا شد

‌می‌متالز - در مراسمی تفاهم‌نامه همکاری فی مابین صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بانک سینا در راستای افزایش تعاملات جهت حمایت بیشتر از تولید و کارآفرینی امضا شد.

به گزارش می‌متالز، این مراسم با حضور «محمدحسین مقیسه» مدیرعامل صندوق و «غلامرضا فتحعلی» مدیرعامل بانک سینا و جمعی از مدیران دو مجموعه برگزار شد.

مقیسه، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در آئین امضای این تفاهم‌نامه گفت: دولت‌ها برای حمایت از صنایع کوچک صندوق‌های حمایتی را راه‌اندازی می‌کنند و این صندوق‌ها از جمله صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در کنار صنعتگران قرار می‌گیرد و کسری وثیقه آن‌ها را جبران می‌کند؛ و در ادامه خاطرنشان کرد: همکاری صندوق و بانک سینا در سال‌های اخیر، تجربه بسیار موفقی بوده که نتیجه آن حمایت از صنایع کسب‌وکار‌های کوچک بوده است.

همچنین فتحعلی مدیرعامل بانک سینا نیز در این مراسم با بیان این‌که انعقاد این تفاهم‌نامه موجب هم‌افزایی در جهت مرتفع شدن مشکلات اقتصادی صنایع کوچک می‌شود، گفت: بانک سینا در کنار سازمان‌های مولد و تأثیرگذاری، چون صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک می‌تواند در مسیر فرایند تولید داخل، حامی و پشتیبان صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران باشد.

وی افزود: این همکاری گامی مثبت در راستای تقویت و رشد کسب‌وکار‌های کوچک است که به نوعی زمینه اشتغالزایی سریع و منطقه‌ای را فراهم می‌کند که از این طریق می‌توان در رونق اقتصاد و اشتغال کشور نقش‌آفرین بود.

گفتنی است موضوع این تفاهم‌نامه صدور ضمانت‌های اعتباری تعهد پرداخت به نفع بانک سینا برای پوشش بخشی از کسری وثیقه تسهیلات اعطایی به متقاضیان صنایع کوچک است که بر اساس آن، سقف ضمانت‌نامه صندوق ۷۰ تا ۸۵ درصد از اصل و سود تسهیلات است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده