تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۱۳۳۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات "وسینا"

‌می‌متالز - مدیرعامل بانک سینا گفت: در خصوص عملکرد بانک پایان سال گذشته در حدود ۶۰ همت بوده‌ایم و ۲۷درصد رشد داشته ایم و به لحاظ مدیریت قیمت تمام شده سعی داشتیم تا تا پایان سال گذشته ۳۲ درصد از منابع را اختصاص دهیم به منابع ارزان قیمت که هم بتوانیم مسوولیت اجتماعی خود را دنبال کنیم و هم هزینه وقیمت تمام شده بانک را کاهش دهیم، که امید میرود این روند را تا سه سال گذشته دنبال کنیم تا با ارزش افزوده خوبی را کسب کنیم.

به گزارش می‌متالز، نشست خبری مدیر عامل بانک سینا با اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای این نشست غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا ضمن تبریک روزخبرنگار گفت: ارتقا شفافیت و اعتماد عمومی و مدیریت بحران از جمله دلایل مهم ارتباط با خبرنگاران است.

همچنین وی به معرفی بانک سینا پرداخت و افزود: بانک سینا سال ۱۳۶۴ با عنوان موسسه مالی و اعتباری بنیاد تاسیس و در سال ۱۳۸۶ وارد بازارسرمایه و سال ۱۳۸۷تبدیل به بانک شد. همچنین بانک سینا ۶۳ شعبه در تهران و تعداد ۲۳۲ شعب در شهرستان دارد.

فتحعلی ادامه داد: جزو برنامه‌های جدی ما است که بتوانیم یک گردشی را در حوزه چیدمان شعب داشته باشیم. در خصوص عملکرد بانک پایان سال گذشته در حدود ۶۰ همت بوده‌ایم و ۲۷درصد رشد داشته ایم و به لحاظ مدیریت قیمت تمام شده سعی داشتیم تا تا پایان سال گذشته ۳۲ درصد از منابع را اختصاص دهیم به منابع ارزان قیمت که هم بتوانیم مسوولیت اجتماعی خود را دنبال کنیم و هم هزینه وقیمت تمام شده بانک را کاهش دهیم، که امید میرود این روند را تا سه سال گذشته دنبال کنیم تا با ارزش افزوده خوبی را کسب کنیم.

وی ادامه داد: شاخص مهمی که در بانک‌ها دنبال میشود بحث اعتبارسنجی و مدیریت مطالبات جاری است که در مجموعه ما روند بسیارخوبی دارد؛ و در حوزه عملکردی در حدود ۱۵۰درصد پوشش بودجه در سال گذشته وجود داشت. همچنین هزار و ۱۰۰میلیارد تومان در بدنه بانک توانستیم این سود را کسب کنیم.

مدیرعامل بانک سینا با بیان اینکه سود، سود خوبی است، افزود: حدود ۶۰ درصد از سود از محل درآمد‌های عملیاتی و ۴۰ درصد درآمد‌ها به صورت غیرعملیاتی است. ضمن اینکه درآمد‌های غیرعملیاتی در چارچوب حوزه فعالیت است. همچنین بحث سود سپرده‌ها و هزینه‌ها نیز همواره در حال مدیریت است و در مورد نسبت کفایت سرمایه جزو معدود بانک‌هایی هستیم که وضعیت خوبی دارد.

فتحعلی افزود: عملکرد ما در بازارسرمایه و در مقایسه با صنعت بانکداری عملکرد خوبی بوده، قیمت تمام شده نیز وضعیت خوبی دارد و حوزه بانکداری اجتماعی نیز به جد دنبال می‌شود.

وی به اقدامات اساسی انجام شده در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و آن را موارد زیر برشمرد:

  • تدوین و جاری سازی طرح راهبردی کسب وکار

  • ایجاد فرآیند نظارت ستادی مدیران ارشد بانک از مدیریت مناطق و شعب

  • رونمایی از اپلیکیشن سیبانک

  • مدیریت رشد دارایی‌ها و تعدیل نرخ و حجم نزد بانک مرکزی (۹،۳۰۰ میلیارد ریال کاهش سپرده قانونی)

  • اخذ مجوز از بانک مرکزی در خصوص افزایش نرخ رشد ترازنامه بانک (از ۱/۹۸ درصد به ۲/۸ درصد)

  • استقرار نظام جدید کنترل راهبردی (BSC) و نظام جدید پاداش تحقق اهداف راهبردی

همچنین نرخ رشد ترکیب منابع را نیز به شرح زیر برشمرد:

  • نرخ رشد سپرده‌های دیداری و مشابه:۶۲.۹

  • نرخ رشد سپرده‌های پس انداز و مشابه: ۵۴.۹

  • نرخ رشد سپرده سرمایه گزاری‌های مدت دار:۱۵.۱

  • نرخ رشدسایر سپرده‌ها و پیش دریافت ها:۹۱.۴

  • مجموع نرخ رشد:۲۷.۳

مدیر عامل بانک سینا به عملکرد خوب این بانک در پرداخت تسهیلات حمایتی در مناطق کم‌برخوردار و اشتغالزایی بهزیستی، گفت: این بانک به عنوان بانک حامی بنیاد مستضعفان، نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان را به بنیاد علوی از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان جدا از تسهیلات تکلیفی اعطا می‌کند.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مستضعفان یک افتخار برای بانک سینا محسوب می‌شود، تصریح کرد: هیچ منتی بر سر این عزیزان در ارائه خدمات نیست و در هرکجا که نیاز بنیاد مستضعفان و زیرمجموعه‌های آن باشد ما تسهیلاتی را اعطا می‌کنیم.

فتحعلی با اشاره به تقدیر وزارت کشور از بانک سینا به عنوان اولین بانک خصوصی در کنار بانک‌های دولتی، گفت: در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام منتظری دادستان کشور هم برگزار شد، اعلام شد که بانک سینا بیشترین پوشش بودجه را داشته است. در این باره ذکر این نکته ضروری است که بودجه ۱۰۰ میلیاردی به وام فرزندآوری و ازدواج اگر اعطا شد، باید ازدواج و فرزندآوری شکل بگیرد تا این مبلغ اختصاص پیدا کند، بنابراین اساسا بانک سینا اگر نتوانست پوشش ۱۰۰ درصدی بدهد، اساسا بی‌گناه می‌باشد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده