تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۱۳۷۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بانک سینا در نشست با خبرنگاران: وند

تمام خدمات بانکداری خرد در بانک سینا در قالب پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال ارائه می‌شوند

‌می‌متالز - در طرح راهبردی کسب‌وکار، رویکرد تحولی در کسب‌وکار بانکداری الکترونیک در سرزمین هوشمند سینا از مهمترین اهداف است؛ و همچنین شعب سیار بانک سینا برای ارائه خدمات در مناطق کم‌برخوردار در آینده راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا در نشست خبری همزمان با روز خبرنگار، مصادف با هجدهم مرداد ماه در رابطه با عملکرد‌های مجموعه بیان داشت: بانک سینا در پایان سال ۱۴۰۱ توانسته بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان رشد منابع را به همراه داشته که ۲۷ درصد رشد به لحاظ مدیریت قیمت تمام شده.

این روند در سه سال آینده دنبال خواهد شد تا با مدیریت قیمت تمام شده، ارزش افزوده خوبی، در جهت منفعت ذی نفعان به ارمغان بیاورد.

قیمت سهام "وسینا " در ۲۷ تیر ۱۴۰۲ نیز در مقایسه با اول مرداد ۱۴۰۱ از رشد ۳۷ درصدی برخوردار شده، در حالی که متوسط رشد صنعت بانکی ۲۸ درصد و رشد شاخص کل ۳۳ درصد بوده است.

مدیرعامل بانک سینا با اشاره به جایگاه مطلوب بانک سینا در میان بانک‌های خصوصی کشور گفت: نسبت کفایت سرمایه بانک سینا در سال ۱۴۰۱ به رقم ۸.۲ رسید که نسبت به سال مالی قبل از آن بهبود یافته است و بر اساس تمهیدات پیش‌بینی شده، این روند رو به رشد خواهد بود.

وی با اشاره به اعتبارسنجی و بهداشت اعتباری و مدیریت مطالبات غیر جاری افزود: این مورد در بانک سینا روندی بسیار خوبی داشته با ۲.۲ درصد؛ که اقدام مؤثری در جهت بهبود وضعیت ریسک اعتباری بانک محسوب می‌شود. این میزان به نسبت به استاندارد‌های جهان که ۵ درصد بوده کمتر از حد متوسط جهانی بوده است.

تمام خدمات بانکداری خرد در بانک سینا در قالب پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال ارائه می‌شوند

برنامه افزایش سرمایه بانک سینا

در حوزه عملکری بانک سینا توانسته ۱۱۰۰ میلیارد تومان سودخالص را در پایان سال ۱۴۰۱ حاصل کرده که بیش از ۶۰ درصد سود حاصله از محل درآمد‌های عملیاتی و ۴۰ درصد از محل درآمد‌های غیرعملیاتی بوده؛ به این ترتیب شاهد تحقق ۱۵۰ درصدی سود پیش‌بینی‌شده و بودجه‌شده بانک سینا در سال ۱۴۰۱ بودیم. در حوزه سودتلفیقی، این بانک سال گذشته ۱۷۰۰ میلیارد تومان را به ثمر رسانده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است.

فتحعلی همچنین اظهار داشت: برنامه افزایش سرمایه بانک در دستور کار قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌کنیم بر اساس آنچه در طرح راهبردی کسب‌وکار بانک طرح‌ریزی شده است، نسبت کفایت سرمایه بانک به بیش از این مقدار نیز افزایش می‌یابد.

جایگاه بانک سینا در میان بانک‌های خصوصی کشور

مدیرعامل بانک سینا با اشاره به نسبت کفایت سرمایه بانک اظهار کرد: نسبت کفایت سرمایه بانک سینا در سال ۱۴۰۱ به رقم ۸.۲ رسید که نسبت به سال مالی قبل از آن بهبود یافته است و بر اساس تمهیدات پیش‌بینی شده، این روند رو به رشد خواهد بود.

همچنین غلام‌رضا فتحعلی در خصوص تسهیلات تکلیفی تصریح کرد: بانک سینا در پرداخت تسهیلات تکلیفی جایگاه بسیار مطلوبی دارد، توانسته ایم در حوزه وام فرزندآوری، اشتغالزایی بهزیستی و ودیعه مسکن، رتبه اول نظام بانکی را کسب نماییم؛ در نهایت عملکرد این بانک در حوزه تسهیلات تکلیفی، از سوی مسوولان دستگاه‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است. در خصوص جذب سپرده‌ها مقید هستیم قالب‌های ابلاغی بانک مرکزی را پیش ببریم و کار بانکداری کنیم ونه صرفا حسابداری.

وی در ادامه در خصوص روند جاری سازی طرح راه بردی سه ساله بانک سینا تشریح کرد: در طی پنج مرحله این طرح قابل اجرا است، بدین صورت که در اسفند ماه گذشته شناخت و در سه سال آتی جاری سازی و اجرا طرح مذکور در دستور کار قرار خواهد داشت.

خدمات بانکداری خرد در بانک سینا در قالب پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال ارائه خواهد شد

وی درهمین راستا در خصوص بانکداری دیجیتال بیان داشت: رشد و توسعه پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال بسیار مفید در جهت کاهش هزینه‌های بانک خواهد بود.

به عنوان مثال، برای ارائه خدمات مالی باید تاسیس شعبات را داشته باشیم و استخدام کارکنانی برای اداره آن، اما در صورتی که بتوانیم به شیوه مفید و کارا تمام خدمات مورد نظر را در بستر پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال جای دهیم، باعث خواهد شد بسیاری از هزینه‌ها به صفر رسیده و به عنوان مزیت رقابتی قیمت تمام شده پولی خود را کاهش دهیم و در جهت کمک به تسهیلات گیرنده از آن بهره یابیم.

وی در ادامه افزود: قصد بر آن است که خطوط اجتماعی و خرد را در قالب پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال جای بدهیم و افراد جامعه کمتر گرفتار بروکراسی بانکی شده و خدماتی همچون افتتاح سپرده ها، درخواست تسهیلات به آسانی صورت گیرد و خدمات پیش خوان به لحاظ پیچیدگی به شرکتی‌ها اختصاص یابد.

«سرزمین هوشمند سینا»

فتحعلی بیان داشت: بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال از تحولات روز نظام بانکی عقب مانده بوده و در طرح راهبردی کسب‌وکار بانک سینا که از سال جاری عملیاتی شده است، توجه ویژه‌ای به جبران این عقب‌ماندگی‌ها داشته است؛ سرزمین هوشمند سینا دارای رویکرد تحولی در کسب‌وکار بانکداری الکترونیک است و زیست‌بوم مبتنی بر پلتفرم‌ها برای توسعه بانکداری دیجیتال، ایجاد زنجیره ارزش دیجیتال در حوزه کسب‌وکار‌های آنلاین، هوشمندسازی فعالیت‌های مالی و... در بانک سینا محسوب می‌شود.

«سیبانک و سیمارت»

اپلیکیشن بانکداری دیجیتال بانک سینا به نام (سیبانک) نخستین گام از این مسیر بوده و در سرزمین هوشمند سینا شکل گرفته است و موضوعاتی مانند احراز هویت، افتتاح حساب و درخواست صدور کارت در این سامانه به صورت برخط انجام می‌شود همچنین به زودی تمامی خدمات بانکداری خرد و اجتماعی من جمله دریافت کلیه تسهیلات، صدور و ارائه چک الکترونیک و... نیز بر روی پلتفرم سیبانک ارائه خواهد شد و به این ترتیب مشتریان حقیقی و دارندگان کسب‌وکار‌های کوچک از حضور در شعب بانک سینا برای دریافت خدمات خود بی‌نیاز خواهند بود. بازارگاه (سیمارت) دومین پلتفرم سرزمین هوشمند سینا که جزئی از اکو‌سیستم دیجیتال بانک سیناست و هدف آن ارائه خدمات مطلوب و ارزش‌آفرین به گروه‌های مشتریان است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده