تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۱۸۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سی‌وچهارمین همایش بانکداری اسلامی مطرح شد:

در حوزه بانکداری دیجیتال عملکرد خوبی داریم

در حوزه بانکداری دیجیتال عملکرد خوبی داریم
‌می‌متالز - باید به تغییر در مدل کسب و کار با اتفاقات روز توجه داشته باشیم و کشورمان در حوزه فناوری و بانکداری دیجیتال عملکرد خوبی دارد.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل نجارزاده؛ مدیرعامل بانک ملی در میزگرد گستره عملیات و خدمات بانکی در سی‌وچهارمین همایش بانکداری اسلامی گفت: ارائه خدمات بانکی با سرعت بالایی اتفاق می‌افتد و از این طرف نیز خواسته مشتریان متنوع‌تر می‌شود. کاربرد فناوری‌های مالی منجر به تغییر در انتظارات مشتریان شده است.

وی افزود: سال‌های گذشته کرونا منجر به تغییر روابط نظام بانکی با مشتریان شد، البته کرونا جدا از همه مشکلات باعث تحول در ارائه خدمات مالی شده است. در کشورمان مردم از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند؛ اما هم‌اکنون این خدمات به روز شده و کل اکوسیستم مالی نیز با نیاز‌های جدید تطبیق پیدا می‌کند.

نجارزاده عنوان کرد: کیفیت و تنوع خدمات مهم است و به نوعی ما شاهد پایان بانکداری سنتی هستیم و امروز به روز بودن و ارائه خدمات غیرحضوری بانک‌ها معیار ارزیابی است.

وی افزود: رقبای ما صرفا بانکی نیستند؛ بنابراین صنعت بانکداری باید با این اتفاقات به روز همراه باشد، همچنین باید به تغییر در مدل کسب و کار با اتفاقات روز توجه ویژه‌ای داشته باشیم. کشورمان در حوزه فناوری و بانکداری دیجیتال با تمامی محدودیت‌ها عملکرد خوبی دارد.

مدیر عامل بانک ملی گفت: شرایط رقابتی در نظام بانکی به این صورت است که برنامه را سه ماه الی شش ماه تنظیم کنیم؛ چون با استفاده از هوش‌ مصنوعی شاهد تغییر در صنعت بانکداری هستیم و خیلی از ساختار‌ها با این هوش مصنوعی تغییر می‌کند.

نجارزاده در پایان تاکید کرد: یکی از مسائلی که بانک‌ها را دچار چالش می‌کند عدم توجه به تغییرات است، در سال گذشته یک محصولی به بانک ملی ارائه شد که پایه آن مبتنی بر خدمات غیرحضوری بود؛ اما افراد می‌توانستند برای استفاده به شعبه نیز مراجعه کنند که طبق آمار ۸۰ درصد از افراد تمایل به استفاده از روش غیر حضوری داشته اند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده