تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۸۶۸۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دلیل موفقیت بانک ایران زمین، تعهد کارکنان به اهداف سازمانی

‌می‌متالز - مشارکت فعال بانک ایران زمین در انجام رخداد‌های اجتماعی و فرهنگی در تمامی شهر‌ها و استان‌های کشور همسو با تحقق و اهداف سازمانی است و این برنامه‌ها در بازدید و سفر‌های استانی مدیران بانک بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین تعهد سازمانی این بانک همگام با رونق صنایع برای بالابردن توان داخلی و تولید نیز به کرات در دیدار‌های گسترده با مدیران استانی و شرکت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، نظام بانکداری در کشور‌ها از پراهمیت‌ترین و قابل توجه‌ترین بخش‌های اقتصادی به شمار می‌رود که توجه به اجرای برنامه‌های هدفمند، می‌تواند مسیر رشد و تعالی هر نظام بانکی شود. بانک ایران زمین بیش از هر اقدامی، اجرای برنامه‌ها و اهدافی که تعیین کرده است را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است و این بانک علاوه بر انجام درست نظام بانکداری مدرن به امور مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز توجه ویژه دارد که این امور می‌تواند در جذب مخاطبین بیشتر و جلب اعتماد عمومی منجر شود.

در همین راستا مدیران شعب استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بانک ایران زمین در این ماه، با مسئولان اداره آموزش و پرورش این استان دیدار داشتند تا در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترغیب نوجوانان و دانش آموزان به خواندن کتاب همکاری داشته باشند. در این دیدار ضمن نحوه ارائه خدمات بانک ایران زمین در حوزه بانکداری دیجیتال، پرداخت، تسهیلات و ضمانتنامه ها، توضیحاتی از سوی مسئولان استانی بانک مطرح گردید و در زمینه اولویت بانک به مشارکت فعال در رخداد‌های اجتماعی و فرهنگی تاکید شد. چنین رخدادی جدا از توسعه خط و مشی فرهنگی می‌تواند سرآغاز گسترش ارتباط بانک با این سازمان‌ها ونهاد‌های فرهنگی اجتماعی کشور باشد.

همچنین مشارکت بانک ایران زمین در برگزاری سی و هشتمین سال تاسیس انجمن کلیوی زنجان نیز از اقدامات دیگری است که بانک در این ماه در حوزه مسئولیت اجتماعی به کار گرفته است.

در مراسم آیین بزرگداشت سی و هشتمین سال تاسیس انجمن کلیوی زنجان با حضور مدیران استانی بانک ایران زمین، چهره‌های ماندگار، مقامات دولتی، اساتید دانشگاهی، پزشکان و خیرین استان برگزار شد. در این مراسم نام بانک ایران زمین به عنوان بانک پیشرو و حامی انجمن کلیوی زنجان معرفی شد و با اهداء لوح از مدیران این بانک تقدیر شد.


تعهد به انجام اهداف سازمانی از اولویت‌های بانک ایران زمین


همچنین اخیرا، در دهمین گردهمایی روسای شعب استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیر شعب این استان‌ها به بررسی درصد تحقق اهداف شعب پرداخت و ضمن ارزیابی عملکرد روسای شعب، راهکار‌هایی را در جهت بازاریابی موثر مطرح شد.

در این گردهمایی محمود حسن شاهی مدیر شعب استان فارس، بانکداری را یکی از پر اهمیت‌ترین بخش‌های اقتصاد در کشور به شمار آورد و گفت: بانک‌ها از یک‌طرف با سازماندهی دریافت‌ها و پرداخت‌ها، امر مبادلات تجاری و بازرگانی را تسهیل می‌کنند و موجب گسترش بازار‌ها می‌شوند و از طرف دیگر با تجهیز پس‌انداز‌های ریز و درشت و هدایت آن‌ها به سمت بنگاه‌های تولیدی، زمینه‌های رشد و شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم می‌آورند.

وی با بیان اینکه بانک، به عنوان بزرگ‌ترین واسطه‌های مالی، نقش مهمی در تأمین سرمایه مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی دارد، افزود: همت و تلاش مضاعف کلیه همکاران همراه با بازاریابی و برنامه ریزی منسجم و نظارت مسئولین شعب توانسته است بانک ایران زمین را در جایگاه مطلوبی در بیان سایر بانک‌ها قرار دهد.

حسن شاهی سرمایه انسانی را دارایی اصلی و منبع مهم ایجاد مزیت رقابتی بانک دانست و خاطرنشان کرد: امروزه مزیت سازمان‌ها برای کسب موفقیت در بالا بودن اعتماد به نفس و میزان تعهد کارکنان به اهداف سازمانی نهفته است.


حرکت بانک ایران زمین همگام با صنایع و تولید در جهت بالابردن توان داخلی کشور


مهردادفر معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک ایران زمین، در حاشیه سفر و بازدیدی دیگر از شعب استان‌های اصفهان، قم، مرکزی و چهارمحال و بختیاری و دیدار با کارکنان شاغل در منطقه، مشتریان را به دو گروه دانش محور و دارایی محور تقسیم کرد و گفت: رؤسای شعب جهت بازاریابی باید شرکت‌هایی را انتخاب کنند که از ریسک اعتباری کم برخوردار باشند و در اولویت قرار دهند تا از ایجاد مطالبات برای بانک جلوگیری کنند.

معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی یکی از ابزار‌های اصلی مدیریت ریسک اعتباری، را اعتبارسنجی مشتریان متقاضی تسهیلات بیان کرد و نرخ سود بانکی و بهاء تمام شده پول، جذب منابع ارزان قیمت را جهت تخصیص تسهیلات بسیار مهم و ارزنده خواند.

همچنین درویش‌ها مدیر امور اعتبارات بانک نیز اعطای تسهیلات را منوط به ارزیابی دقیق، تشکیل پرونده تسهیلاتی مطابق با دستورالعمل‌ها و رعایت مقررات اعتباری و شناخت کافی از مشتریان بیان کرد.

درویش‌ها با اشاره به اهمیت حمایت از تولید افزود: تولید یکی از بخش‌های مهمی است که باید تسهیلات به آن تخصیص یابد و همه همکاران لازم است با شناسایی مشتریان و با رعایت بهداشت اعتباری در اعطای تسهیلات به بخش تولید کشور اقدام کنند.

وی همچنین به صدور ضمانتنامه، گشایش اعتبارات اسنادی، ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان، در کمترین زمان تأکید کرد.

در ادامه همایش حاجی زکی رئیس اداره نظارت بر اعتبارات، نظارت را یکی از ارکان مهم در پرداخت تسهیلات بیان کرد و بر رعایت تدوین طرح‌های پیشگیرانه به منظور جلوگیری از ایجاد مطالبات معوق تاکید کرد.

مدیر شعب استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری ضمن تشریح و بررسی عملکرد منطقه، از همکاران ارائه خدمات متنوع و بسترسازی جذب مشتریان را در راستای پاسخ به اعتماد مدیران بانک و چشم انداز ترسیمی خواستار شد.

علیزاده اصفهان را یکی از قطب‌های صنعتی کشور دانست و اعطای بسته‌های تسهیلاتی ویژه به صنایع بزرگ در منطقه را گامی موثر در پیشرفت اقتصاد کشور بیان کرد.

در ادامه این سفر مدیران عالی بانک ایران زمین از شرکت‌های منطقه از جمله فرش ستاره طلائی دلیجان، ذوب آلومینیوم گلپایگان، بهفلز سپاهان و هلدینگ و شرکت‌های ابتکار سوله دیدن کردند.

مهردادفر در این شرکت‌ها با تشریح تنوع ارائه خدمات در بانک ایران زمین به ویژه در زمینه صدور انواع ضمانت نامه و گشایش اعتبار اسنادی ریالی به فراهم بودن شرایط گسترش تعاملات بانکی اشاره و بر ایجاد روابط مستمر در راستای تحقق ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده