تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۶۱۱۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کارخانجات و صنایع و معادن اسدآباد مالیات خود را به شهرستان پرداخت کنند

‌می‌متالز - فرماندار اسدآباد گفت: اداره صمت به کارخانجات، صنایع و معادن سطح شهرستان تاکید داشته باشد که برای چرخش مالی شهرستان مالیات خود را به شهرستان پرداخت کنند.

به گزارش می‌متالز، حسین علی شرکائی در شورای اداری شهرستان اظهار کرد: واریز مالیات توسط صنایع، کارخانجات و معادن به شهرستان از تقش موثری در گردش مالی بیشتر شهرستان و پرداخت تسهیلات بهتر به مردم اسدآباد برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کل مالیات شرکت برسم لعل مربوط به کارخانه فرومنگنز در اسدآباد پرداخت می‌شود، افزود: با پیگیری نماینده شهرستان اسدآباد ۲۶ میلیارد تومان از سهم مالیاتی شرکت صبانور به حساب مالیاتی استان همدان واریز شده و برگشته است که ارزش افزوده مبلغی از این مالیات هم به شهرداری‌های شهرستان اسدآباد پرداخت شد ضمن اینکه پیش از این سهم مالیاتی این شرکت به استان کردستان واریز می‌شد.

شرکائی همچنین گفت: پروژه‌های نیمه تمام دانشکده پرستاری، استخر شنای فرهنگیان و کانون فرهنگی هنری شهید طائفی اعتباراتی قول داده شده و این پروژه‌ها را نیز در سفر ریاست جمهوری به استان همدان در اعتبارات قرار داده‌ایم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به مردم و تکریم ارباب رجوع یکی از مهمترین رویکرد‌های دولت به شمار می‌رود، گفت:مدیران نیز باید نسبت به تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات مردم وقت نشناس باشند.

وی همچنین با تاکید بر ساماندهی برنامه‌های یادواره شهدای خاطر نشان کرد: در برخی از روستا‌ها یادواره‌های مختلف شهدا بدون هیچ گونه اطلاع رسانی برگزار می‌شود که تاکید بر آن است تا اطلاع رسانی لازم در رابطه با برگزاری این یادواره‌ها برای حضور هر چه پررنگ‌تر انجام شود تا بتوان برای یادواره شهدای سنگ تمام گذاشت.

شرکائی همچنین با تاکید بر پرهیز مدیران از روزمرگی افزود: مدیران ادارات نسبت به نیازمندی‌های حوزه خود باید مطالبه گر بوده و قطعا با پیگیری از طریق استان و بالادست اعتبارات بیشتری می‌توان برای آنان جذب کرد.

امام جمعه اسدآباد هم با اشاره به مشکلات دانشگاه‌های شهرستان اسدآباد گفت:از مسئولین درخواست داریم نسبت به مرتفع شدن مشکل ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی اسدآباد تدبیری بیندیشید چرا که این دانشگاه هنوز فاقد ساختمان در شهرستان بوده و از فضای استیجاری استفاده می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید موسی حسینی مجد یاد آور شد:دانشکده پرستاری اسدآباد به صورت نیمه تکمیل در حال خاک‌خوردن بوده و پروژه بیمارستان امیرالمؤمنین با گذشت سه ماه از کلنگ زنی هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده و معطل است که با توجه به آغاز فصل کاری از سه ماه پیش تسریع در روند تکمیل این پروژه‌ها قطعا ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه چندین سال است در شهرستان اسدآباد هیچ خانه عالم ساخته نشده، گفت:توجه به ساخت و ساز خانه‌های عالم در بحث حوزه فرهنگی در سطح روستا‌ها ضرورت بسیاری دارد.

حسینی مجد با تاکید بر ساماندهی شهرداری اسدآباد یاد آورشد:باید هر چه سریعتر شهردار شهر اسدآباد معرفی شود چرا که پروژه‌های شهرداری خوابیده است در حالیکه در فصل کار قرار داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده