تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۴
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۶۱۴۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
طبق گزارش عملکرد اردیبهشت ماه شرکت سیمان کردستان:

فروش تجمیعی "سکرد" در پله‌های صعود

‌می‌متالز - عمده‌ترین درآمد "سکرد" مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود که تشکیل‌دهنده ۵۸ درصد از کل درآمد‌های ماهانه را در برمی‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، درآمد ماهانه‌ای که شرکت سیمان کردستان در گزارش اردیبهشت‌ماه از فروش محصولات به ثبت رساند، در حدود ۴۸ میلیارد تومان بود. همچنین طی ۲ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی نیز درآمد‌های تجمیعی این شرکت سیمانی بالغ‌بر ۳۳۲ میلیارد تومان اعلام شد.

فروش تجمیعی

درآمد ثبت‌شده این شرکت در اردیبهشت‌ماه، در فروش محصولات بازار‌های داخل و خارج از کشور به ثبت رسیده است. البته عمده‌ترین درآمد "سکرد" مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود که ۵۸ درصد از کل درآمد‌های ماهانه را در برمی‌گیرد.

روند صعودی درآمد "سکرد" در اردیبهشت‌ماه

بر پایه این گزارش، درآمد ماهانه‌ای که سیمان کردستان در اردیبهشت‌ماه سال جاری از فروش محصولات خود به دست آورد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، با رشد چشمگیر ۱۲۳ درصدی همراه بود و همچنین درآمد‌های تجمیعی این شرکت سیمانی از ابتدای سال مالی تا اردیبهشت‌ماه با رشد ۱۳۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ همراه بود.

فروش تجمیعی
بر اساس گزارش منتشرشده در سامانه کدال، عمده‌ترین درآمد حاصل از فروش محصولات این شرکت در اردیبهشت ۱۴۰۱ مربوط به محصول «سیمان» با حدود ۲۵ میلیارد تومان در بازار داخلی شناسایی شده و نرخ فروش این محصول طی این دوره ماهانه بالغ‌بر ۵۱۰ هزار تومان در ازای هر تن اعلام شد.

رتبه بعدی درآمدزاترین کالا نیز به «کلینکر صادراتی» تعلق گرفت که توانست در حدود ۱۹ میلیارد تومان فروش را به همراه داشته باشد، دیگر محصولی که در بازار صادراتی به فروش رسید مربوط به «آهک» بود که این محصول نیز یک میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان برای شرکت درآمدزایی داشت.

مقدار فروش محصولات "سکرد"

طبق این گزارش، "سکرد" توانست ۸۳ هزار و ۸۰۱ تن از محصولات تولیدی خود را به فروش برساند که در واقع حاصل از فروش محصولات «سیمان (داخلی)، آهک (داخلی و صادراتی) و کلینکر صادراتی» بود. همچنین این شرکت نسبت به اردیبهشت‌ماه سال گذشته یک رشد ۴۵ درصدی را به همراه داشته است.

فروش تجمیعی
در این راستا پرفروش‌ترین محصول سیمان کردستان مربوط به «سیمان» با ۴۸ هزار و ۴۴۳ تن در بازار داخل کشور شناسایی شد که نرخ فروش آن در ازای هر تن ۵۱۰ هزار تومان به ثبت رسید. در بازار صادراتی نیز بیشترین فروش "سکرد" را «کلینکر» با ۲۸ هزار و ۵۰۵ تن در اختیار داشت.

بر اساس صورت مالی این شرکت در کدال، سیمان کردستان مقدار فروش محصول «سیمان» خود در بورس کالا را ۴۸ هزار و ۴۴۳ تن اعلام کرد و درآمدی که از فروش این مقدار محصول به دست آورد تقریباً ۲۵ میلیارد تومان بود، همچنین مقدار ۲۳۱ هزار و ۵۳۶ تن فروش با مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان در بورس کالا به ثبت رسیده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده